Behringer U-Phoria UMC204HD

Heel veel voor weinig geld
Tecterra 05.02.2019
Behringer heeft in het professionele circuit niet zo'n goede naam. Maar langzamerhand komen ook professionals daarop terug. Er wordt momenteel zeer goede kwaliteit geleverd voor belachelijk lage prijzen.
Zo ook deze U-phoria UMC204HD. Ik daag iedereen uit om van welk merk dan ook iets te vinden dat desnoods twee keer zo veel kost en hetzelfde biedt:
- 2 Uitstekende Midas microfoon voorversterkers
- Ingangen schakelbaar tussen Mic/Line en Instr met een PAD voor extra verzwakking
- Signal LED en clipping LED
- 6 uitgangen (Jack en tulp!) waarvan 4 tegelijk te gebruiken en met A/B monitor switch de andere 2
- Insert op beide kanalen
- MIDI interface
- Direct monitoring - Stereo en Mono, met mixmogelijkheid
- Zeer(!) lage latency
- Uitstekende geluidskwaliteit
- Zeer degelijke bouwkwaliteit
En dan de prijs!
Hoe ze het doen weet ik niet, maar Behringer doet hier iets heel erg goed!!

s
Beste prijs-kwaliteit
snakehill 24.04.2020
Beter waar voor je geld op het gebied van een XLR interface lijkt niet te bestaan. Goed geluid met weinig kleuring. Weinig ruis (minder dan de grotere 404HD want minder interferentie). En meer dan genoeg poorten en knoppen.

Het enige minpuntje is dat het dynamisch bereik niet de beste is, maar het is voldoende (pak en beet 100 dB, ipv de "standaard" 110 dB, zoals geadverteerd). Verder doet het niet onder aan interfaces die meer dan het dubbele kosten.

r
Uitstekende audio/midi interface
rvdh190 11.12.2020
Zeer gemakkelijke installatie: driver downloaden en installeren, interface aansluiten en klaar is kees. Midi out van mijn Keyb Duo Mk3 clonewheel naar de midi in van de interface. Usb-aansluiting op mijn laptop en ik kan een van beide orgelmanualen gebruiken om vst's te spelen, voornamelijk piano, strings en rhodes. Geen merkbare latency, en zeer goede audiokwaliteit. Voor een nog betere audiokwaliteit ben je al gauw vele honderden euro's kwijt en deze klinkt werkelijk uitstekend. Dat Midas verantwoordelijk is voor de voorversterker is daar wellicht niet vreemd aan.

Pro
Gemakkelijke aansluiting en bediening
Uitstekende audio-kwaliteit
Prijs-kwaliteit absoluut top
Con
Geen

LG
Stevige kleine box met veel features
Laurens G. 05.03.2017
Ik gebruik deze interface in mijn backing-track setup voor live spelen, met zijn vier outputs. Er gaat 1 stereo output weg met backing tracks, 1 mono met klik en vaak ook nog 1 mono met LTC signaal voor het aansturen van lichttafels met tijdcode. De interface vereist geen installatie (op Mac) en werkt direct in Logic. Opnemen heb ik weliswaar nog niet geprobeerd, maar afspelen en het routen van alle signalen naar de speakers werkt goed. Audiokwaliteit is zover ik kan horen prima. De box zelf is van stevig materiaal gemaakt dus zal niet zomaar indeuken of kapot kunnen gaan, wat voor mij wel erg prettig is gezien ie mee gaat op 'tour'.

Bp
Driver niet in orde op mijn PC
Bedroom producent 18.04.2021
De Driver van Behringer kreeg ik er niet bijgeleverd en er werden geen instructies doorgegeven hoe ik dit moest instaleren. Dit heb ik uiteindelijk geïnstalleerd via de site van Behringer waar ik een download link vond. Mijn DAW werd trager en ik kon alleen maar hard links en hard rechts opnemen. Dit vind ik erg jammer omdat hij nog redelijk prijzig was voor wat ik er voor terug kreeg.

Mijn laptop is een Asus Vivobook met AMD Ryzen 7 en een apparte videokaart.

NV
Best bang for the buck
Niels VE 29.12.2018
Zeer tevreden over deze interface. Was wat twijfelachtig door de middelmatige reputatie van Behringer. Maar deze interface is stevig gebouwd en werkt prima met mijn gitaar.

Heel makkelijk aan te sluiten: Plug and play. Na een uurtje was ik al aan het opnemen.

OVer de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen, heb geen referentie of hoor geen slechte kwaliteit.

Ik heb nog geen slechte punten gevonden, het doet wat het moet doen. Ideaal om de eerste stappen te zetten in het opnemen van muziek.

JR
UMC204HD
Jo Ro 09.04.2021
Prima interface met veel mogelijkheden voor een ongeëvenaarde prijs en een zeer lage noise floor. (-129db)

De headphone dac/amp is prima om de mic te monitoren, maar niet van geweldige kwaliteit voor PC audio / muziek in vergelijking met een degelijke standalone headphone dac/amp.

Prima interface voor een goede prijs
Neurotica 27.06.2019
Deze interface heeft voor een relatief goedkope prijs behoorlijk wat features! De inputs klinken zuiver voor zowel zang als gitaar (zowel electrisch als acoustisch geprobeerd) en het apparaat voelt solide en duurzaam aan. Bediening is kinderlijk eenvoudig en de installatie was (op een mac) een fluitje van een cent. Absoluut een aanrader voor iedereen die met home recording wil beginnen!

Winnend 08.01.2021
Ik gebruik t om gitaar tracks op te nemen en de externe controlle van mn volume.

Simpel design, installatie van de software ging soepel, de integratie met Reaper was een ander verhaal maar dat ligt geheel aan Reaper.

Overal zeer te vrede met de interface

Speelt duurdere modellen naar huis op vlak van ruis - Prijs / kwaliteit = TOP
BCr. 24.11.2023
Na ontvangst onmiddellijk getest. Gezien de prijs lagen de verwachtingen oorspronkelijk niet erg hoog. Voornamelijk gekocht om mee "op de baan" te nemen voor spraakopnames.
De ruisdrempel is erg laag met de Midas pre-amp volledig open. Quasi onhoorbaar. Algemene geluidskwaliteit is zeker van een goed niveau. Zeker als je de prijs mee in rekening brengt zijn er duurdere modellen met slechter geluid.
De bediening is intuïtief, maar er zit wel geen handleiding bij. Dus kan wel wat lastig zijn als je totaal geen ervaring met dit soort materiaal hebt.
Degelijk van gewicht en toch nog boven de verwachting qua bouw en materiaal.
Wel een beetje jammer dat de "phantom power" knop achteraan op het toestel staat. Deze had wat mij betreft beter op het front gestaan.VErder is het alles of niets qua phantom power. je kan deze niet per kanaal selecteren.
Al bij al zeer tevreden van mijn aankoop. Doet perfect waarvoor ik hem nodig had.