beyerdynamic DT-770 Pro 80 Ohm

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 3.04. en Donderdag, 4.04.
Test Beyerdynamic DT-770 Pro 80 Ohm
PatLeGrand 28.01.2016
REDEN AANSCHAF:
Nadat mijn Sennheizer HD 438 het had begeven ben ik op zoek gegaan naar een (semi-) proffessionele hoofd telefoon en na lang wikken en wegen kwam ik uit op de DT-770 80 Ohm.

GEBRUIK
Ik gebruik hem voornamelijk i. c. m. mijn Thuisstudio Avid Fast Track soundcard 24 - 48 Hz en op mijn Iphone 6. Ik wil hem niet alleen in mijn homestudio kunnen gebruiken maar ook om even lekker weg te zakken met een mooi stukje muziek.

ISOLATIE EN KLANK:
In de 80 ohm versie zag ik mijn oplossing daar deze te gebruiken is in beide situaties. 250 Ohm was voor mij te weinig output op mijn mobiele apparaten. De 80 Ohm versie is voor alle devices te gebruiken.
In vergelijking met andere hoofdtelefoons, als bijvoorbeeld een Sennheizer HD438, is deze uitermate goed geisoleerd en is het draagcomfort werkelijk fantastisch te noemen.
Daar ik veel klassieke muziek luister moest ik wel een live-ervaring krijgen. Daar voldoet de 80 Ohm versie aan. Een passage in de 9de van Dvorac bevat het omslaan van een pagina die te horen is met deze hoofdtelefoon die ik met andere niet hoorde.

SAMENVATTING:
Voor mij persoonlijk de ideale partner zowel ik studio-gebruik als ook via diverse devices.

+ Geluidsisolatie
+ Stevige, lange kabel in goede kwaliteit
+ Robuuste behuizing, kan tegen een stootje
+ Alle onderdelen los te verkrijgen
+ Perfect draagcomfort, zeer licht
+ Prijs - kwaliteit verhouding is ok

- Er zullen mensen zijn die niet van deze bas houden

Prima koptelefoon
Teggo 06.03.2021
Deze koptelefoon is erg comfortabel. Dat was ook de reden dat ik deze koptelefoon heb gekocht. Ik raad niet aan om op deze koptelefoon te mixen. Er is een vrij aanwezige low-end en hij geeft niet een neutrale weergave van het geluid. Ik gebruik hem voornamelijk bij studio opnames. Het draag comfort wordt ook erg gewaardeerd door muzikanten tijdens een opname.
Het heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

MC
had ik eerder moeten kopen
Matt Cline 02.01.2023
ik had de beyer dt 770 vroeger al, 30 jaar geleden met toen nog plastic nep leer om de kussentjes. ik leende hem uit aan mijn broer en was hem daarna dus kwijt. Kocht toen de sennheizer 250 tot die uit elkaar viel, en dat heeft nog best lang geduurd. Toen las ik van deze met al zijn goede reviews en ik dacht: goh, maken ze die nog steeds? Dus maar besteld, en ja deze blijft de komende deccenia denk ik. Goed gebalanceerd geluid, dus een fijn stuk gereedschap erbij. Qua bouw veel steviger dan die oude, zit fijn comfortabel en verder.. ik mix zelf dus als het kl*te klinkt ligt dat aan mij. Ik gebruik hem in combinatie met ns10 nearfields en wat grotere boxen verder weg. De geluidsconclusie die ik op de 3 sets trek is meestal dezelfde, das een goed teken
draagcomfort

Degelijk, comfortabel en goede klank
Alzimon 13.06.2018
Niet voor niets is deze koptelefoon zo populair voor gebruik in radiostudio's. Je kunt hem zonder bezwaar urenlang op je hoofd hebben, en omdat de koptelefoon gesloten is, is de isolatie van omgevingsgeluid uitstekend en lekt er ook geen geluid naar buiten.

De koptelefoon lijkt zeer duurzaam en bestand tegen ruw gebruik, wat de reden is dat ik er intussen ook een voor de kinderen heb gekocht. Alle andere koptelefoons gingen rap kapot, maar deze niet. Als de uiterst comfortabele velours oorkussens na intensief gebruik veerkracht verliezen en platter worden, zijn ze eenvoudig te vervangen.

En dan heb ik het nog niet eens over het geluid gehad: fenomenaal, zeker voor een gesloten koptelefoon. Uiteraard klinken open modellen (DT-990) nog wat beter, maar dat is nu eenmaal de tradeoff: dan heb je geen isolatie van de omgeving meer.

Mijn voornaamste reden om het 80 Ohm model te nemen was het feit dat deze geen krulsnoer heeft, en deze impedantie een goed compromis is voor veel toepassingen.

Top of the Bill
Bob. 13.11.2017
Ik gebruik deze koptelefoon inmiddels al bijna een jaar elke dag, en het blijft ongelofelijk hoe fijn hij is. Ik heb een hele lading koptelefoons in dezelfde prijsklasse geprobeerd voordat ik deze kocht en dit is zeker de winnaar! De klankweergave is te gek en het draagcomfort nog beter. Het is een product van hoge kwaliteit. Het enige onhandige is het lange draadje die snel in de knoop raakt. Tevens een leuke anekdote; ik heb hem eens 3 nachten lang aan mijn fiets in de regen laten hangen, en zelfs na helemaal doorweekt te zijn geweest werkt hij nog net zo goed als ervoor!

RH
Beste wat er is
Richard Hulshof. 08.03.2023
Is een super koptelefoon, zeer goed geluid, goede geluid afscherming zit vooral goed ook bij lang op hebben en is lekker degelijk.

Nadelen?
Nee eigenlijk niet, tja het is geen koptelefoon waar je snel mee over straat loopt omdat die aan een draad zit. Hij is dus wel echt voor een doelgroep (muzikanten, thuis luisteraars, DJ, Geluidstechnicus e.d.).
En heeft ook geen noise cancelling e.d. kan je jezelf afvragen waarom?
Hij houd het geluid toch al goed tegen en het hoort ook niet bij het gebruik er van.

Aanrader

Warm maar goed geluid
Montfrooij 18.02.2020
Een heel fijne koptelefoon voor in de oefenruimte.
Voldoende afgeschermd om je oren te beschermen tegen de db's van de drum en alles goed te horen.
Voor thuisgebruik / studio is de open versie misschien iets meer geschikt, want deze wordt na een tijdje wel warm op je hoofd.
Maar hij doet z'n werk ook achter het bureau goed.

Het geluid is top. Je hoort dingen die anders verdwijnen zonder dat er iets overheerst.
De kussens zijn van stof, wat even wennen is als je leer gewend bent, maar het zit lekker.
80Ohm is nog net te doen voor een smartphone, maar je zult eigenlijk alle thuis apparaten vrij hard moeten zetten.
Het snoer is lang genoeg en de laatste versie heeft een verbeterde plug. (typenummer is niet veranderd overigens)

We hebben er nu 2 in gebruik, waarvan de eerste al ruim 3 jaar.
Die doet het nog altijd goed, dus de bouwkwaliteit is dik in orde.
Alleen de typeaanduiding vervaagt wat.
Wordt geleverd met een handig tasje.

Al met al dik tevreden. Ik koop er direct weer één mocht deze kapot gaan.

Totaal geen spijt
Anoniem 03.01.2023
Ik zat heel lang te twijfelen over een koptelefoon, toen ik deze eenmaal zag dacht ik terug aan oude ervaringen met dit merk en dat was me toen zo bevallen dat ik eigenlijk weinig twijfel had. En het komt z'n verwachtingen meer dan waar

BO
Excellent headphones with great "bang per buck"
Boi O 17.06.2017
At the time of writing this review I have had the pair for 2 and a half years, and I cannot live without.

At first I decided I needed a pair of decent headphones after always having to buy new ones within a short amount of time. At the time I thought I might as well spend a bit more than usual and go for a good set with good audio quality. After some background research finally decided on the DT770 (primarily over the MT50s) and I couldn't be happier.

They offer the best audio experience I have ever listened to, and for a fairly reasonably price as well. As for durability, they still look almost as new, the only thing i have done is wash the earpads after 2 years of use.
They are very comfortable, in my opinion can be worn for hours at a time. No parts have broken yet, but replacement parts can be bought, which is a huge plus for me, since you dont need to buy a new set just because a tiny plastic part may fail.

I was not the only person impressed with them this much, two of my friends and my father liked them so much as well, that they bought their own pairs.

What I like:
- Excellent audio quality
- Great performance for price ratio
- Very good audio isolation
- Comfortable to wear, velours ear-pads
- Very durable
- User replaceable parts (!)

What I dont like:
- Not very portable or compact (minor)
- Earpads can be a bit warm with warm weather (minor)
- Reasonably long cord, could have done with a spiral cord. (can be bought as replacement part, minor)
draagcomfort

Complete set en perfect als mix gebruiker
AWULF 18.11.2020
Heel tevreden,
zit goed.
80 Ohms past goed bij het mixing gebeuren.
Zeker aan te raden bij studio werk