Totaal
Geluid
Draagcomfort
Afwerking

DT-770 32Ohm en 80Ohm een wereld van verschil

Ik heb deze 32Ohm versie gekocht voor het gebruik in combinatie met een mp3 speler. Omdat ik reeds zeer tevreden was over de 80 Ohm versie heb ik niet getwijfeld bij de aankoop van deze hoofdtelefoon.

Maar de 32Ohm versie klinkt toch wel wat anders dan de 80 Ohm versie. In de lage frequenties is de 80Ohm stukken rijker dan deze. Waarbij deze er dan weer uitspringt in het hoog. Beide zijn ze zeer goed maar het is net waar je naar opzoek bent. Persoonlijk houd ik wel van de 32Ohm voor de opnames van vocals. Alle details zijn goed hoorbaar zonder iets van EQ te gebruiken.

Echter voor het mijn oorspronkelijk doel is hij niet echt geschikt. Het uitgaand volume is te laag. De isolatie van omgevingsgeluid is dan weer wel goed net zoals bij zijn broer.

Wat ik wel zeer aangenaam vind is het korte snoer. Deze vind ik veel prettiger voor het algemeen huis, tuin en keuken gebruik.

Net als bij de meeste andere beyerdynamic hoofdtelefoons is ook deze zeer degelijk afgewerkt.

Voor algemeen gebruik verkies ik de 80Ohm versie maar voor enkele specifieke doelen zal ik eerder naar deze versie grijpen.

+draagcomfort

+Kort snoer

+Zeer helder geluid

+Robuuste hoofdtelefoon

-Lijkt buiten het uiterlijk niet op zijn broers

-Mist warmte

-Niet bruikbaar voor mobiele applicaties