Net niet
J-rune 30.10.2021
Na lovende reviews over het geluid, de meer dan goede microfoon en het draagcomfort, heb ik deze MMX300 besteld.
Na ontvangst heb ik de headset direct geprobeerd. Zowel het geluid als comfort zijn subjectief natuurlijk. Dat blijkt ook hier het geval. De kussens van de oren zijn stevig, iets te stevig. Daardoor drukt, bij mij althans, dit achter en onder de oren iets te hard tegen het bot/hoofd. Dit was al merkbaar na twee minuten dragen. Ik kan deze headset dus zeker geen uren dragen. Uiteraard heb ik de headset verschoven op het hoofd, maar de druk blijft.
Positief is wel dat de headset verder licht is en op het hoofd verder prima voelt. Ook de oren, de mijne dan, komen niet tegen de speakers aan als je de headset op hebt. Erg prettig.
Dat het geluid. In eerste instantie klinkt het goed, mooi helder, goed stemgeluid, bas niet overdreven (zoals bij Beats), maar vooral het hoog (hoger dan 8khz) dat is echt te veel. Dat is erg vermoeiend. Natuurlijk kan ik eq-en, maar dit hoog was niet een beetje te veel wat je wegpoetst.
De bassen zijn goed, maar sublaag, nee dat hoor je niet. Het middengebied, en dus vooral stemgeluid, dat was echt prima.
Dus als je verder geen bezwaar hebt flink wat bij te draaien met een equalizer tool, dan is dit zeker weten één van de betere headsets. Ik heb deze MMX300 kunnen vergelijken met een Corsair Virtuoso XT (draadloos) en een Logitech G Pro X (bedraad). Deze beide headsets kunnen niet tippen aan MMX300. Dat geldt voor zowel het geluid als comfort.