Geweldige gitaar.
Sjerfoman 02.01.2019
De 66bt is mooi afgewerkt en klinkt als een klok. Ik had al langer in de planning om een baritone aan te schaffen, maar de meeste baritones zijn voor metal. Ik speel meer richting surf en rock'nroll.
Toen ik de demo op youtube zag van Ronquillo, was ik om. Wel gevaarlijk, want die man speelt fantastisch, maar ik krijg er wel dezelfde sound uit.
De switch om van de lipstick humbucker single coil te maken, heeft mij de gitaar doen kopen. Wat klinkt dat te gek! Hierdoor zit je, als je hem in een band gebruikt, minder de bassist en eventueel de andere gitarist 'in de weg'. Toch zit de knop ver naar onder en zit de tremelo-arm er ook voor, dus je kunt er niet heel gemakkelijk bij. Had beter gekund.
De wilkinson tremelo werkt erg goed, hierdoor is deze gitaar zeer geschikt voor surf en Morricone-sferen. De P-90 klinkt zoals een P-90 hoort te klinken.
Wel jammer dat er geen koffer bij zit. Hier had ik eventueel best meer voor willen betalen, want een geschikte koffer vinden is lastig.
Ik ben er al met al zeer content mee. Dit is wel een blijvertje.