€ 66,95 / l •

DC
Goed spul...
Dr. Coenobite 12.12.2019
Dunlop maakt per definitie goede spullen. Misschien iets duurder dan andere, vergelijkbare producten, maar de 'depper' maakt het aanbrengen wel weer erg gemakkelijk.
Hoewel Dunlop dit product niet zomaar heeft uitgebracht, vraag ik me desondanks toch af of een andere olie niet vergelijkbaar effectief is. Zo gebruikte ik voorheen nog weleens uit gemakzucht amandelolie (had ik nog staan en feitelijke bedoeld voor massage!). En toen ik als (voormalig) gitaardocent de instrumenten van mijn leerlingen behandelde, gebruikte ik zelfs olijfolie (maar dan wel koud geperst 😜). Er kwam inderdaad soms heel wat vuil vanaf.
Als ik het daarna weer goed uitwreef, was het resultaat ook goed genoeg. Nooit nadelige gevolgen ondervonden...

Het effect van dit spul op de lange termijn kon ik - sowieso - nog niet goed beoordelen! Maar zoals gezegd, heb ik wel goed vertrouwen dat Dunlop goede producten uitbrengt.

L
Precies wat het hoort te doen
Lonite 30.07.2017
Ik had nooit echt moeite gedaan om mijn beginners gitaar eens schoon te maken, dus bij deze heb ik daar verandering in gebracht!

Het rosewood fretboard had een stoffige kleur gekregen- een iet wat grijzige versie van het origineel.

Na het eens een oppepbeurt te hebben gegeven met deze Dunlop Lemon Oil zag het er weer uit als nieuw! De diep bruin/paarsige kleur is teruggekeerd en ruikt ook nog lekker fris.

Natuurlijk mijn andere gitaar ook even schoongemaakt. Ik had niet verwacht dat er zo veel vuil los kon komen, aangezien ik hem slechts een maandje heb!

Met het sponsje aan de bovenkant van de opening verspreid je de olie gemakkelijk, zonder dat je per ongeluk te veel laat lopen.

Must have voor iedereen die een gitaar met rosewood fretboard bezit!

V
Standaard voor de Luthier
Valentinovis 23.01.2021
Ik gebruik de lemon oil nu al 2 jaar en ben nog steeds super blij met het resultaat. Voor het onderhouden van fretboards zweer ik nog steeds bij de Dunlop lemon oil maar ook zeker voor ander soort klusjes kan het gebruikt worden zoals het behandelen van Saz instrument body's en veel meer, Eigenlijk gebruik ik lemon oil voor alle soorten onbehandeld hout.

Wel vind ik het wat minder dat het nu geen spuitfles meer is maar een soort kussentje, Dit kussentje wordt erg snel vuil en verspreid de lemon oil ook niet goed. Vandaar dat ik 4 sterren geef.

NB
Perfect voor je fretboard!
Nils Barth 03.07.2021
ik heb onlangs dit product gekocht omdat ik mijn gitaren wil schoonmaken. Mijn betreffende gitaar had een donkerbruinig fretboard dacht ik. nadat ik hem schoonmaakte was hij pikzwart. dit middel werkt uitstekend op donkere fretboards en laat ze er mooi en verzorgd uit zien. ik ben er erg blij mee. let wel op dat dit niet op maple fretboards gebruikt moet worden
bescherming

Mijn favorieten product op gebied van onderhoud.
Dimitri043 23.03.2021
Wat ik in de titel al beschrijf, een geweldig product. Het flesje gaat erg lang mee is makkelijk te gebruiken. Elke keer ben ik weer verbaasd hoe goed het resultaat is. Uigedroogde fretboards komen weer helemaal tot leven. Het maakt visueel ook een verschil want het fretboard ziet er na het gebruik van dit product weer een stuk donkerder en beter uit. Ik raad dit product dan ook aan iedereen aan.

Werkt goed
MicJec 05.05.2021
Ik ben zeer verrast hoe goed de lemon oil werkt. Mijn gitaar voelt zich stukken beter! Het hout zuigt de olie op alsof het super dorstig is. Een echte aanrader. Ik heb jaren mijn gitaren niet goed verzorgd en pas nadat ik dit had gekocht kwam ik erachter hoe het leven echt kan zijn. Ik zou zeggen, doen!

i
schoon en ruikt lekker
imnotcreative 14.05.2021
reinigt te vervuiling van het fretboard en voed tevens ongelakt hout waardoor het er niet zo droog uitziet

Opgeknapt
Genji 17.06.2020
Met deze olie is je fretboard weer snel opgeknapt en gevoed. Zeer makkelijk te gebruiken en te doseren, d.m.v. het 'kussentje'. Echt een aanrader. Je instrument verdient onderhoud.

K
werkt perfect!
Kevin3687 13.01.2016
Gebruik de Lemon Oil voor al mijn gitaren met een Rosewood Fretboard.
Bij elke snaar wissel smeer ik het Fretboard even in, en laat ik het even inwerken. Daarna even goed uit wrijven en de snaren er weer op.
Fretboard blijft mooi schoon, en wordt niet droog.

Gebruik het voor zowel Gibson, Fender, Epiphone etc.

Rovao 06.10.2020
Het fredboard knapt er goed van op, ruikt lekker fris en voelt soepeler aan.