18 karaats Scarlett
Renerius 17.07.2021
De Scarlett 18i8 3rd gen is mijn derde Scarlett. Ze zijn allemaal even goed maar ik had gewoon behoefte aan een grotere. De bediening is vijf sterren waard. Heel gemakkelijk, zeker ook samen met de app voor de Mac die software matig in-en uitgangen van en naar MacBook en Scarlett regelt. De belangrijkste regelingen op de Scarlett zijn als knoppen uitgevoerd. De features zijn heel goed. Een ster minder omdat de inputs aan de achterzijde geen eigen knop hebben voor het regelen van de geluidssterkte. Dat is overigens wel op te lossen door er een stompbox voor te zetten die het volume regelt. Met de app haal je dat niet want die staat toch al op voluit. Andere reden om die ene ster te laten vallen zou nog kunnen zijn dat de input niet - zoals op een beetje mengpaneel - een kleine equalizer bevat. Maar oorden geldt dat de directe aansluiting op MacBook dat ondervangt, bijvoorbeeld in de DAW. Het geluid is ook weer vijf sterren waard. Helder, geen latency (die ik kan horen), geeft weer wat er gespeeld wordt zonder vertekening, geen storende brom of andere noise. En ook de afwerking is van hoog niveau, met metalen kast, dus bestand tegen stootje.