Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen

Gratis verzending verwacht tussen Donderdag, 21.03. en Vrijdag, 22.03.
RH
Subliem
Ralph Hazy 07.07.2020
Voor mijn doel precies het juiste apparaat. Ik ben semi-prof musicus en bespeel meerdere instrumenten. Het is een hobby van mij om met meerdere tracks zelf een compleet combo of klein orkest te creëren in een professionele CD-kwaliteit. Dat lukt mij met dit apparaat wonderwel goed. De bijbehorende producersoftware Ableton Live 10 is inclusief, maar vereist wel enige studie om alle opties (zeer uitgebreid) goed te kunnen toepassen. Maar dat vond ik geen nadeel. Het eindresultaat is verbijsterend goed op een geweldige hoog kwaliteitsniveau.

K
net wat ik zocht
Kapser 16.08.2022
Ik zocht een interface die ook werkt met instrumenten,. Maar die zonder extra complexiteit ook 4 ingangen zowel als 1 ingang kan bieden.
Ik werk graag met loopers en drumpedaal en dan heb ik al gauw drie of vier ingangen nodig (drum = stereo).
Deze scarlett 4i4 levert dit alles. Ik dacht dat de vier ingangen het mogelijk te complex zouden, maken. Maar zeker niet. Bij twijfel koop je beter één met meer ingangen.
Heel handig zijn de clipping halo's bij de ingangen. De air modus klinkt inderdaad ook mooi. De pre-amp is goed.
De online begeleiding is vrij goed: er is echt werk van gemaakt, ook voor ableton lite.
Het enige waar ik mee worstel is de monitoring. Dit is complex. DIrect monitoring, DAW monitoring, hardware input, custom input, DAW track input in de Focusrite control. Ik kan er meer werken maar eerder via trial en error.
Dat is een minpunt. Maar zeker niet genoeg om hem terug te sturen.
Een fantastische interface en dit volgt nog wel .

Workhorse audio interface
PvonB 11.08.2021
Naast mijn Scarlet 2i2 had ik nog een geluidskaart nodig die meer IO heeft. Wederom gekozen voor de Focusrite, niet enkel is de bediening enorm makkelijk maar is de interface ook nog ons onverwoestbaar. Ideaal voor allerlei zaken zoals podcast, audio apparatuur testen etc.

Enigste nadeel in mijn zin is als je op -18dBu uitstuurt en dan direct weer de interface in gaat dan verlies je 6dBu. Dit maakt kalibreren noodzakelijk bij het testen van randapparatuur.

f
Blij met keigoede 4i4 3rd Gen
fred2020 28.09.2022
Sinds 2016 'werkte' ik met een FR 2i2 (2e gen). Prima interface waar ik veel plezier van heb gehad. Omdat ik nu meer 'werk' met Cakewalk, OBS en software van IK Multimedia zoals Amplitube 5 (gitaar) en T-RackS 5 (mastering) kwam de loopback-functie van de 4i4 mij heel goed van pas.
Ben er blij mee! Goed geluid, goede interactie tussen software, pc en interface. Was even zoeken hoe ik de loopback-functie moest instellen maar daarna liep (en loopt) het als een tierelier.
Bijkomend voordeel: bij Thomann is de 4i4 goedkoper dan elders (aug/sept 2022). En (als vraag-maar-raak-klant) heb ik met hen ook goede ervaringen :-)

Goed geluid, rare bijverschijnselen
Ewoud55 12.04.2021
Solide apparaat, nauwelijks tot geen latency, geweldig geluid, luid genoeg voor m'n HD 660S headset. Wel nog wat rare bijverschijnselen: af en toe een krijsend geluid, even de DAW (SONAR) stoppen en dan weer verder zonder problemen. Het lijkt er op, dat sommige plug-ins er niet helemaal lekker mee kunnen samenwerken. In de loop der tijd zal ik wel uitvinden hoe dat beter moet, maar met m'n Focusrite 1e generatie 2i2 ging het allemaal glad.

A very good deal for this price..
EddieFives 14.07.2021
Reliable and instant connection. Simple bit kind of Chic design.
Great software plugin package and Mixer software, you have to install for all the extra features and basic settings. Sounds really great and silent. Midi has very good timing and barely delay.

Top ding
Shai-Hulud 22.04.2021
Ik gebruikte in het verleden (20 jaar geleden) een analoge mengtafel en die deed het helaas niet meer, dus ben ik mij gaan verdiepen wat er tegenwoordig mogelijk is en ben via een goede vriend op een music interface uitgekomen en heb voor de Scarlett 4i4 gekozen.

Ik gebruik hem voor spraak, zang, akoestische/elektrische gitaar, keyboard/synth (analoog en midi) opname.

Luisteren doe ik via een setje KRK Rokit RP5's of headphones.

Ik heb nog niks negatiefs kunnen ontdekken, voor de prijsklasse en top apparaat!

n
Focusrite 4i4
nieksmit 23.04.2021
Geweldig, doet wat het moet doen en weinig latency

handige interface
Spraypaint 15.11.2020
Doet prima wat het moet doen.
Ik ben blij dat ik voor dit model doorgespaard heb en geen goedkoper apparaat gekozen heb.

Reden van keuze:
Mijn vorige interface was een M-Box, die ook focusrite voorversterkers had.
Er zijn natuurlijk meer uitgebreide interfaces met betere voorversterkers en andere aansluitingen, maar die zijn al snel erg duur voor mijn studio thuis is deze een prima keuze.

focusrite scarlett 414
Henk4 30.11.2022
Gekocht om mijn Keyboard en laptop via de stereo installatie te laten klinken.
Zeer tevreden over het geluid. Ook via laptop uitstekende geluidskwaliteit.