rk
Zeer goede budget geluidsinstallatie
richard kas 25.03.2022
Zelf ben ik gewend te werken met merken zoals Lem en DB Technologies dus vanuit die hoek bekijk ik de installatie. Ik heb de set gekocht voor af en toe een klein feestje met soms wat live zang van een oom die een paar nummertjes vertolkt. Hiervoor is de set zeker geschikt.

Geluid
Wanneer je met de set wat meer vermogen nodig hebt komt de set wat te kort. De subwoofer kan de topjes niet bijbenen en begint vind ik persoonlijk vroeg te vervormen ondanks dat de set niet op de clip/limiter draait. Dit zou verklaren waarom bij een vorige review de woofer zelf defect is gespeeld. De klank op normaal vermogen is gewoon netjes, zeker voor een budget set. Het mid blijft iets achter ten opzichte van de rest maar het is binnen de normen. Het hoog is goed aanwezig en klikt heel helder ook op wat hoger vermogen. Het volume van de 2 topjes is wat je er van mag verwachten. De DSP doet zijn werk al vind ik persoonlijk niet alle DSP's echt afwijken. DJ en Music klinken naar mijn mening exact gelijk.

Features
Er zitten een redelijk microfoon voorversterker in, wel wat ruis maar prima voor budget. Er zit een reverb op maar vind dit persoonlijk niet echt wat. De bluetooth werkt prima tot ongeveer 15 meter afstand.

Bediening
De bediening is simpel en overzichtelijk. Jammer dat er op het bluetoothkanaal geen EQ heeft. De connectoraansluitingen zijn degelijk en goed gepositioneerd.

Afwerking
De subwoofer is een houten behuizing, lekker stevig. De warnexverflaag is wat dun en is gevoelsmatig vrij makkelijk defect te stoten. De tops zijn van plastic, opzicht prima voor zijn doel. De flens waar de tops mee op het statief word geschoven is wel erg krap. Je moet zeker in het begin best wel wat kracht gebruiken bij het erop en eraf halen.

Eindtotaal
Voor het bedrag is het een zeer nette installatie. Voor de hobby en het normale huis en tuinfeest voldoet het in 90% van de gevallen denk ik meer dan voldoende. In een wat grotere zal en boven de 50 personen is het alleen toch echt wel gedaan, de set moet dan echt op zijn tenen getrapt worden wat de klank, vooral in het laag niet ten goede komt.

e
fun generation satmix 2.1
eddiep 18.11.2021
goedkoop setje
goede prijs/kwaliteit
afwerking niet zo heel best, vooral het rooster van de sub-woofer is heel erg dun (kwam uit de doos met al een deukje erin)
verder een heel leuk setje voor het geld
ben er erg tevreden mee
subwoofer gaf storingen en opgestuurd naar thoman. seb was gerepareerd maar beschadigd teruggekomen maar dit heeft thomann naar mijn mening zeer goed opgelost.
al met al een hele goede service

JK
Prima soundset!
Joris K 26.02.2020
Net ontvangen en zoals gewend ook prima levering door Thomann.
Deze geluidsset is mooi compact en handzaam qua afmetingen maar geeft zeer vol en rijk geluid. Door de ingebouwde mixer en vele aansluitmogelijkheden (ook bluetooth pairt prima) heb je hier als solo-artiest of duo verder weinig bij nodig om een middelgrote gig te kunnen doen. De subwoofer voelt stevig en degelijk aan en in combinatie met de compacte maar heldere satellietspeakers vul je een ruimte goed met een rijk geluid wat ook goed af te regelen en aan te passen is. Vermogen lijkt ook voldoende voor kleine en middelgrote ruimtes/zalen. De eindmix kan via een auxuitgang naar nog een extra externe monitor gestuurd worden.Een echte aanrader, en zeker gezien de prijs. Voor de prijs van een actieve floormonitor of andere goede speaker krijg je een complete set (bundel) incl. kabels en speakerstands.
Ook makkelijk transporteerbaar en weinig ruimte in de auto wat ook zeker een voordeel is. Wel verstandig om dan ook gelijk de bijbehorende hoezenset erbij te bestellen voor jarenlang plezier.

Een leuke installatie
A.Hiethaar 01.06.2019
een mooie installatie en makkelijk te bedienen iedereen aan te raden