Gut-a-Like Hepcat Double Bass Strings

Top snaren om mee te slappen
PaulHendriks 14.08.2018
Super fijne snaren om mee te slappen. Geven een old school contrabas geluid, met veel 'hout klank'. De snaren zijn vrij dik en benaderen het gevoel en geluid van darm snaren.
Zijn erg fijn voor de vingers, je snijd jezelf er minder snel mee. Snarenspanning is lager dan bijv. staal, maakt het makkelijker om te plukken. Hebben weinig sustain, wat niet erg is, als je slapt.
Je kunt er op strijken, dat geeft een warm hees / rokerig geluid.

Tip, laat de bas even acclimatiseren voor je gaat optreden. Door het warmte verschil (lampen op het podium), raakt de bas vaak wat ontstemt. Eenmaal op temperatuur heb je hier geen last meer van.

Super fijne snaren, ik heb gelijk nog een set als reserve gekocht.

Gt
Super set
Glenn t Gilde 19.11.2021
Deze snaren zorgen voor een natuurlijke real gut sound. Heb ze nu een goed jaar op mijn bas zitten en ben er nog steeds tevreden mee. Ik speel gemiddeld 20 shows per jaar. Dus ze zijn al goed gebruikt. Aanrader; breidt de set uit met een Silver Twister van Gut-a-like E-snaar voor een nog beter gebalanceerd geluid.