Mv
Prima prijs-kwaliteit verhouding
Mark van duijn 19.02.2018
Deze versterker gebruik ik sinds een week in m'n oefenruimte, de ruimte is ongeveer 20m3 en de versterker levert genoeg geluid.

Voordelen;
- mooi afgewerkt
- knopjes voelen goed
- perfect formaat voor een verterker

Nadelen;
- Wanneer je de versterker 'lekker hard' wilt zetten wordt het geluid wat schel, ik had wel iets meer power verwacht voor 60 Watt.
- de effecten die in versterker zitten, zijn leuk maar die zul je waarschijnlijk alleen gaan gebruiken om een klein beetje galm toe te voegen, want de andere effecten klinken heel vlak.

afgezien van de nadelen ben ik toch tevreden met deze versterker, je betaald 200 euro dus je moet ook niet verwachten dat hij perfect zal zijn.

Toffe akoestische combo voor repetities en heel kleine optredens
Anoniem 13.08.2016
Ik zocht iets om mijn akoestische folkgitaar met element en zang te versterken op repetities.

Er is heel veel beschikbaar op thomann.de, sommige dingen zijn al beter dan anderen, maar deze Harley Benton AC PRO 60 is toch de beste onder zijn gelijken.

Ik had eerst de TC Helicon Voicesolo fx 150. Maar die viel wat tegen qua klank, vooral dan de akoestische gitaarklank, uiteindelijk dan toch maar verkocht en met de opbrengst de Harley Benton AC PRO 60 gekocht.

Ik had het in een bekende muziekwinkel reeds de Tanglewood T6 uitgeprobeerd die ongeveer 500 euro kostte, en ik ben er quasi zeker van dat het exact hetzelfde is als de Harley Benton AC PRO 60. Het enige verschil is deat de Harley Benton AC PRO 60 300 euro goedkoper is. Je kan dus heel wat geld besparen.

Maar we moeten er natuurlijk eerlijk over zijn en dit is natuurlijk een clone van een AER compact 60. Ik heb die combo verschillende malen gebruikt en de klank is bijna hetzelfde, ongeveer 90 % gelijk aan de Harley Benton.

Je kan dus heel wat geld besparen met de aankoop van deze versterker.

Zelf gebruik ik een Seymour Duncan Woodie element als pickup voor mijn gitaar, niet het beste element ter werled, maar ok. De klank is zeer goed, veel beter dan de tc helicon voicesolo, de eq is handig, ik filter heel wat bas en mids en boost de treble, er zit ook een contour knopje op, dat zorgt ervoor dat de hoge en lage frequenties geboost woorden, en je een natuurlijker akoestisch gitaargeluid verkrijgt. Zelf gebruik ik het soms als ik een heel heldere klank wil bekomen. Er zit ook een high-low knopje op, dat zorgt ervoor dat je kan kiezen tussen een line of een mic input, en is ook handig bij het gebruiken van verschillende pickups.

De enige opmerking aan deze versterker, maar dat ligt gedeeltelijk aan de aarding bij ons thuis is dat hij nogal zoemt. Ik heb zelf een klemmetje gemaakt om de aarding van de versterker naar de grond te laten lopen en dat heeft het probleem opgelost.

En dan de zang, die is gewoonweg fenomenaal, héél héél erg goed, de eq is zeer goed, beval wel geen mid-controlls maar is bij zang ook niet echt nodig, ook hier is er weer een high-low switch.

En dan de effecten... In de meeste combo's bvb de marschall en de tc helicon zijn de meeste effecten compleet nutteloos en zijn er veel te veel toeters en bellen. De Harley Benton AC PRO 60 blijft heel erg simpel je hebt 2 reverbs, een chorus en een delay, allemaal héél bruikbare effecten. zelf gebruik ik vooral de delay, heel subtiel voegt dat diepte toe aan de klank.
Hoewel ik absoluut geen interessse heb in chorus, klinkt deze chorus toch wel heel erg goed. De reverbs vind ik ook fantastisch, alhoewel ik toch liever de delay gebruik.

Aan de achterkant van de versterker is er een fx-loop, dat is handig als je bvb een externe delay of chorus ofzo wil gebruiken, er is ook een tuner uitgang en een DI uitgang en een balanced uitgang, dat is heel handig voor opnames en live-optredens, kan je de versterker dus ook gebruiken.

De bouwkwaliteit in het algemeen is zeer goed. Het is niet zo goed als een AER maar voor de prijs is het echt wel overdreven goed. Ik zou ook aanraden om de versterker op een stoel te zetten, of van de grond. Zodat de versterker meer op u gericht wordt.

Conclusie: Voor de prijs is dit een fenomenale versterker, je gaat niets beter vinden in deze prijsklasse, iedereen die goede klank verkiest boven veel opties, en draagbaarheid en volume ook belangrijk vindt raad ik deze versterker van harte aan.!

Keep on rocking!

Zeer fijne versterker
NicoleAB 14.04.2020
Ik ben heel blij met dit product. Ik vind het geluid erg goed, maar als je de box te hard zet dan hoor je wat ruis. De bediening is makkelijk en de versterker ziet er goed uit.

Wel handig om te weten is dat de versterker plekken kan veroorzaken op laminaat, zo zegt de gebruiksaanwijzing.

Ts
AC PRO 60
Takamine speler 21.09.2015
Mijn ervaring met deze betaalbare Akoestische versterker is buiten gewoon, zonder meer te vergelijken met merk versterkers met een meervoudige prijskaart ook met twee gitaren gelijktijdig helemaal perfect ook mooie gorus delay en hall effecten.
geeft ongekend veel plezier en nog geen moment dat ik twijfelde aan deze krachtige versterker.

Amazing amp
DimitriV 11.02.2015
All you need on a small acoustic amp. All the connections you will ever need are there. Sound is great, effects are great too. For less then €200

EC
Mooie one-man-band versterker
Ep Cowcorner 10.12.2022
Perfect apparaat voor kleinschalig en snel optreden. De verschillende aansluitingen die tegelijkertijd gebruikt kunnen worden geeft je mogelijkheden te switchen tussen gitaar, keyboard en zang