Harley Benton DC-Junior TV Yellow

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Vrijdag, 26.04.
t
Super!
tcc1 11.01.2020
Dit is een geweldige gitaar! Een beetje lelijk en niet helemaal mooi afgewerkt, maar speelt geweldig na afstellen. Echte rock & roll!

Wat wil je nog meer voor deze prijs? De gibson juniors zijn een stuk mooier afgewerkt, maar spelen niet per se lekkerder. Stop hier een betere pickup in, pak zelf wat schuurpapier, leer je gitaar afstellen en je hebt de gibson echt niet nodig.

voor de volledigheid hieronder een lijstje;
- De p90 pickup staat veel te laag, ontwerpfout i.m.h.o.
- Er staat tv yellow bij, maar dat is het niet, dit is mosterdgeel
- De afwerking is overduidelijk haastig maar zit bespeelbaarheid niet in de weg.
- De topkam zit er net niet mooi in, maar werkt goed.
- Er zitten barstjes aan de rand van het fretboard die met lijm volgesmeerd zijn, voel je niks van, maar is lelijk.
- De randen van het fretboard zijn niet mooi geschuurd, zelf moeten schuren.
- De stemknoppen voelen goedkoop, maar werken goed
- De gitaar kwam met vrij hoge actie, maar dit is makkelijk te verlagen
- De frets zijn ruwer dan ik fijn vind, dus moesten gepolijst
- De gitaar klinkt onversterkt heel erg goed!!! Lange sustain en helder
- De intonatie bij levering was zeer goed, beter dan bij dure fenders.
- De nekbuiging was perfect afgesteld
- De frets zijn mooi gevlakt.
- Geen fretbuzz
- potten voelen enigzins ruw, maar werken goed.

Het is gewoon een eerlijke gitaar, voor deze prijs moet je ergens op inleveren en dat hebben ze gedaan op alles behalve bespeelbaarheid en onversterkte toon. De tuners en brug zijn echt prima, al zien ze er goedkoop uit.

Ds
Toffe gitaar voor toffe prijs
DC senior 24.08.2019
Dit is mijn eerste Harley Benton gitaar. Na enthousiaste reviews op internet wil de ik ook graag een HB uitproberen. Ik was altijd al enthousiast over de Les Paul Juniors, maar vond ze veel te duur. Deze DC junior komt dicht in de buurt.

De speelbaarheid is goed, de hals is een prettige tussenmaat en de afwerking is netjes.

De kleur is even wennen want inderdaad meer mosterd geel dan TV yellow. In het begin gaf de hals nog af bij het spelen, maar dat verdwijnt snel. De grootste kwaliteit van deze gitaar is wat mij betreft de P90 pick-up. Het is het eerste model dat ik heb met een P90, maar hij klinkt heerlijk veelzijdig. De klank heeft iets zangerigs en er is tegelijk een ‘grof’ randje in de sound. Ik vind het super klinken. Ander groot pluspunt is het beperkte gewicht. Een gewone Les Paul is voor mij te zwaar vanwege mijn rugproblemen. Deze is goed hanteerbaar.

Kortom, een toffe gitaar voor een toffe prijs. Ben erg blij mee en ga er veel op spelen.

JanAlbert 25.08.2019
Ik heb veel gitaren,veel duurdere merk gitaren ook.
Deze doet er niet voor onder,speelt goed klinkt goed, ziet er goed uit.
Is boven verwachting.Voor de prijs zeker een aanrader, om erbij te nemen.
Ik speel voornamelijk op telecasters,het geluid van deze gitaar heeft op de andere manier een tele achtige twang.Als je het volume voluit draait is er ook een humbucker achtig mid.
Misschien is voor sommigen de pickup te ver van snaren,je kunt de pickup niet in hoogte afstellen, wel zijn de polepieces verstelbaar.
Ik vind het geluid zo goed en in balans en laat het zo.
Kortom: het was het waard om 4 week te wachten. verder alle lof voor Thomann, wat betreft de aflevering.

Lekkere non nonsens gitaar
Mulligan 12.12.2019
Voor degenen die geen A-merk snob zijn, is dit een fantastisch en goedkoop alternatief voor het origineel (de Gibson LP junior).
Je hoeft mij niet te geloven, maar kijk op YouTube naar de beoordelingen van deze gitaar.

rt
Harley Benton DC-junior TV yellow.
roger thomas 27.10.2019
WOW..what a great guitar..not much to talk about..jest a very good guitar..and the Price..WOW.. Roger.

Prijs/prestatie ongehoord goed
Electricwu 29.12.2022
Verdient het om aan te passen:
1) zet er een Lollar P90 in
2) vervang de tuners door betere
3) stel hem goed af
de nek is een beetje wiebelig, daarom is het wat duurdere zusje (fat faded) versie aan te bevelen.

k
Super rock
k2tec 15.03.2024
Heerlijke gitaar en een hals die makkelijk speelt. Geluid is super voor zowel clean als met high gain.
De brug zal ik wel vervangen worden heeft wat scherpe randjes en de frets polijsten bij snarenwissel, geen uitstekende frets aan onder en bovenrand van hals.