Harley Benton Electric Guitar Kit Single Cut

Prijs kwaliteit vrij goed!
Anoniem 19.06.2016
Als je op zoek bent naar een project waar je daarna nog fun van hebt is het zeker de moeite waard!

Met alle onderdelen die er in zitten kan je een perfect werkende gitaar maken. Je zoekt best wel een handleiding op YouTube of internet want de handleiding die erbij is is niet zo handig.

De potentiometers zijn niet goed. Je kan ze niet minder zetten. Het werkt precies als een aan of af knop. maar je kan ze voor nog geen 5 euro vervangen. De switch is degelijk maar ook niet echt wow. Die kan ook simpel vervangen worden (wat wel aan te raden is bij die 2).

De pic ups zijn van degelijke kwaliteit en zijn zeker goed genoeg voor een jam sessie met vrienden tot kleine optredens voor 100 a 150 man (Je moet dan wel een degelijke amp hebben).
De aansluiting voor de input in de gitaar heb ik ook vervangen. Ze is zeer goed maar ruist soms een beetje. Wat ik nogal stom vond. Dat was voor 20 euro geklaard.

Voor de rest weegt de gitaar wel een beetje meer als mijn andere (de gemiddelde) gitaar. Maar dat is zeker geen ramp.

Als je aan het einde bent van je montage moet je de klepjes voor een gitaarband hangen. Zorg er zeker voor dat die bij de nek schuin genoeg hangt zodat de band er niet kan afvallen.

Dus nog even algemeen.
Het is een goede gitaar voor een leuk werkje waar je daarna nog iets aan hebt en iets klein mee kan doen (bv klein optredentje).
Maar als je verder wilt gaan dan dat is het beste om deze zaken te vervangen:
De potentiometers (5 a 10 euro per)
de switch ( 15 euro)
de input ( 20 euro)
en de pickups (ik heb er gibsons op gezet. Fantastisch!) Daar zit je wel aan een prijs van een 100 euro per voor een super goede.
Wat je ook nog kan doen is je stemknoppen veranderen zodat ze minder snel ontstemmen maar dat is bijzaak(setje voor ongeveer 80 euro).
Voor de rest zeker handleidingen op internet opzoeken.
Als je alles optelt (dit pakket + alle veranderingen tot een topgitaar) dan kom je op ongeveer een 450 euro. Wat bijzonder weinig geld is voor een topgitaar.
Maar met alleen dit pakket kan je ook al jammen :) . En wat het nog leuker maakt is dat je niet meer moet solderen. Alles is vrij eenvoudig inneen te steken.
Veel succes hiermee.

Het is een leuk project met prijs kwaliteit een vrij degelijke gitaar.

Greetings

leuk project
Anoniem 18.10.2016
Een kit gitaar is een zeer leuk project. Over het algemeen is deze kit ideaal. Niet al te duur en alle componenten zitten erbij.

Ik had echter enkele problemen bij deze kit. Een van de pot meters kwam stuk uit de verpakking. Het draaimechanisme kan niet draaien, en hoewel er wel geluid door komt, zit er ook een gekraak onder. Echter is dit niet een al te groot probleem aangezien een pot meter niet veel kost en makkelijk te vervangen is. De andere drie pot meters werkten wel perfect.

Een tweede probleem zich voordeed was het feit dat het kanaal om je aardingsdraad door te stoppen niet voorgeboord was. Gelukkig gaat het hier om een zeer korte afstand en is dit dan ook zeer gemakkelijk zelf te doen met een klein boortje zonder enige schade toe te brengen aan de gitaar. Ik raad je wel aan dit te controleren alvorens je aan het afwerken van je gitaar begint, zodat je de afwerking later niet eventueel kan beschadigen.

Voor de rest was het zeer makkelijk deze kit in elkaar te steken. De nek paste perfect in de body en alle elektronica was al gesoldeerd. Je hoeft het enkel in te pluggen. Het hout had een mooie structuur. Enkel een kleine chip aan de jack. Maar dit zie je toch niet aangezien je metalen plaatje van je jack erover komt. De binding op de gitaar is zeer goed gedaan en een mooi extraatje.

Hoewel de elektronica niet van de hoogste kwaliteit is, komt er wel een zeer degelijk geluid uit. Het kost wat tijd om de gitaar volledig af te stellen, maar het is zeker de moeite waard.

Over het algemeen dus een zeer leuk en geslaagd project.

Over het algemeen dus een zeer leuk project.

Good Kit for the money
Anoniem 28.07.2015
Excellent kit for what you pay for it.
Though the electronics are quite poor and I missed some components (thomann helped me out very well after adressing this issue though).
After a good setup the guitar plays fairly well, gets a good sound and perfect if you want to get into building your own guitar.
If you want to get the best out of the guitar, put some good strings on it and replace the pickups with your preferred brand/model.
I used auto paint for the finish, gave it a nice blueburst look.

+ Complete kit with excellent value
+ Good for starter guitar builders
+ Enables the player to choose whatever he likes in terms of finishing

- My neck seems to be a bit fat at the binding, meaning it sticks out a lot above the body, I had to raise the saddle and bridge to lift the strings
- My volume pots only work in an on/off fashion, nothing in between (don't know if this is standard, or a defect.

I advise to use nitrocellulose lacquer and to read the instructions very carefully. With good sanding, a bit of skill and hard work you can make a well playing instrument.

Goed bouwpakket met mogelijkheden
JosP 04.11.2021
Dit is een leuk, aangenaam geprijsd bouwpakket voor de creatievelingen onder ons. De handleiding is duidelijk en het bouwen van de gitaar is relatief simpel. De finish is uiteraard aan de bouwer.
Om de gitaar optimaal te laten klinken zou ik de meegeleverde humbuckers vervangen door een beter merk. De tuners zijn merkloos, maar voldoen prima.
Als je het leuk vindt om een gitaar te bouwen, of als je zelf een custom wilt bouwen die helemaal naar eigen wens is, is dit een goede keuze. Uiteraard komen er voor de afwerking (lak e.d.) nog wat bijkomende kosten.
Echter: Als je niets extra wilt, zou ik gaan voor een afgewerkte Harley Benton LP. Die hebben wat betere hardware en zijn perfect afgewerkt.

Conclusie: de kit is compleet, alles past en werkt. Wil je een eigen custom gitaar is dit een goed begin. Doe je er verder niets aan, zou ik gaan voor een afgewerkt Harley Benton LP.

M1
Martin 1970 15.01.2022
I wanted to make my own guitar so i decided to buy this kit. Not too expensive for some diy fun. It came complete and to my surprise the neck was actually very smooth and well finished (for it's price). Unfortunately the selector switch is not working properly but maybe I'll fix it some day.

k
Degelijke kit, enkele kleine problemen
klnr 28.04.2020
De kit kwam aan in een compleet opengescheurde en open buitendoos. Gelukkig was de binnenkant onbeschadigd gebeleven. Ik begon met het schuren van het hout (er zat van tevoren al een lichte sealer o.i.d. op en ik wilde de top beitsen, dus die finish moest eraf). De kwaliteit van het hout was zeer goed, daarover heb ik geen klachten. Er waren wel enkele problemen. Dat begon bij het installeren van de onderdelen. Er waren 4 plastic knoppen meegeleverd, maar zoals ik al zeer snel ontdekte waren die ontzettend breekbaar: 1 knop zat gebroken in de doos en de rest brak toen ik ze op de gitaar zette. Daarom raad ik u aan om er meteen een leuke set knoppen bij te bestllen. De achterplaat voor de controls was incorrect uitgefreesd waardoor de cover er niet goed op paste. Het bedraden ging wel heel makkelijk: alles werkt op basis van een quick-connect-systeem waardoor ik niet hoefde te solderen (was ik blij mee, ik ben niet de beste in solderen). De pickups klinken zeer goed dus dat was een heel aangename verrassing. De stemmers zijn een beetje stroef maar heel stabiel. Over het algemeen een ontzettend goede kit voor de prijs.

Prima gitaar
DarkMetalGuy 11.02.2022
Overall erg tevreden met de kit. Dit is de derde die ik in elkaar heb gezet en ze zijn voor de prijs allemaal erg goed. Ik moet wel zeggen dat dit de minste tot nu toe is. Er staan een paar fouten in de handleiding en ik heb niet alle onderdelen ontvangen. Gelukkig had ik al HB tuners extra gekocht, dus dit was geen probleem voor mij, maar voor een beginner zou dit problemen kunnen opleveren

Pluspunten: Goede sound
Onderdelen passen goed in elkaar
Goed afgewerkte fretten
Makkelijk te modden met andere HB prats

Minpunten: Onduidelijke handleiding, zeker met betrekking tot bekabeling
Er werden maar washers en dergelijke voor 4 tuners geleverd ipv 6
Voor verfen van headstock moet deze wel flink geschuurd worden
Schroeven zijn niet gelabeld, ik denk dat ik zo ook niet allemaal heb ontvangen

r
Dit is een absolute must !
robbo1342 07.06.2022
Onlangs heb ik deze gitaar gekocht, en ik vind hem geweldig !! Hij kwam in twee dikke dozen, dat was goed ingepakt, dus uitpakken maar ! In eerste instantie kijk je naar de body, deze is perfect, geen naden of andere gelijmde delen aan elkaar en de kleur van het hout is fenomenaal !! Ik heb daardoor dan ook besloten om hem in deze kleur te laten. Dit is mijn tweede zelfbouw gitaar, maar ik moet zeggen dat alles er perfect uitziet en makkelijk te monteren was. Helaas, aan het einde van de rit, mistte ik 2 schroefjes ? Deze zijn voor de driehoek op de hals, boven het afstelgaatje van de nek. Verder heb ik de gitaar helemaal getuned, wat op zich ook vrij makkelijk ging, waardoor ik nu de gitaar en geluid optimaal kan bespelen. Het verschil in de elementen is ook zeer goed en zeer helder kwa geluid. Met een goede versterker erachter kun je alles spelen wat je wilt ! Voor deze prijs/kwaliteit verhouding, heb je zeer goede gitaar, die niet snel onderdoet voor andere merken !!

HAHNL2 07.09.2020
schroefgaten komen niet altijd overeen, verder prima probeer pakket

Anoniem 13.06.2023
Een kit om zelf inelkaar te zetten, af te werken en af te stellen. Het is voor mij een instrument, dat 'geleefd' mag worden. De kinderen mogen het pakken en bespelen; een kras of deuk meer of minder geef ik niet om.
Het bouwen en afstellen geeft inzicht in het mechanische aspect van de constructie van het instrument. Ik ben blij met deze aankoop.