w
Slaapkamer nachtkastje met geluid :)
wubbifier 21.07.2020
Na het bekijken van een eindeloze reeks video's besloten om deze speakercabinet met celestion luidspreker aan te schaffen.
Ik ben startende gitarist, en ontdek dus alle facetten aan het gitaarspelen, o/a/ het geuid uit een cabinet, en hoe deze te veranderen.
Zo kun je bv de achterzijde van de behuizing dicht zetten met een plaatje en klitteband, hierdoor heb je 2 klankleuren voor de prijs van een :)
Al met al is het in mijn toepassing: spelen op de slaapkamer op redelijk geluidsniveau, een goede aankoop, en, als je deze speaker op zijn flikker geeft, linkt hij nog beter!!
De behuizing is compact en redelijk licht, dus het verplaatsen of mee nemen is niet een probleem.
Het enige minpuntje is de afwerking: hier en daar steekt een schroefje wat uit, maar dit was met de accuschroever zo opgelost.
De verdere afwerking is meer dan ok, bij mij ziet de tolex er goed uit, en is het speakerdoek mooi egaal gespannen.
Kortom: veel speaker veur relatief weinig geld.
Een aanrader voor wie voor weinig geld een goed klinkende cabinet zoekt met 1 12 inch speaker.

Ben er tot nu toe heel blij mee.

as
Harley Benton G112 Vintage - review
aa soundproductions 14.03.2019
Plus:
Klinkt zeer goed.
Eenvoudig aan te sluiten via een Jack aansluiting.
Degelijk gebouwd.

Min:
Zijn er niet echt.
Mss iets kleiner.

Conclusie:
Elke cent waard.
Mooie prijs prestatie verhouding.

groet,
Alex Manuputty

AA-Soundproductions Almere

licht, compact & goede sound
JDRSL 17.08.2020
Ik gebruik deze cabinet met veschillende heads vooral voor een punchy rock sound..

klank
deze moet qua klank niet onderdoen voor andere 112 cabinets en heeft een goeie punch in het laagmidden en basgeluid. hij is goed aggressief in het midden en helder in het hoog. deze cab heeft geen problemen om hoorbaar te zijn in de mix.

pros & cons
De prijs is ongelofelijk, dit is een koopje!
Met de gekende vintage 30 sound en open back constructie klinkt deze super!
geen cons, really.
De kwaliteit is zeer goed, en zeker beter dan verwacht op basis van de prijs

zoek je een goed klinkende, compacte cabinet die zowel thuis, in het repetitielokaal als op het podium gebruikt kan worden, niet twijfelen, deze is perfect voor 1/3 of 1/4 van de prijs van vergelijkbare competitie.

Dik tevreden
Simon03 13.12.2019
Dit een een buitengewoon goede prijs kwaliteit verhouding. Deze kabinet klinkt heel vet en een vintage 30 is gewoon ongelooflijk voor deze prijs zeker een aanrader.

WH
Perfecte prijs-kwaliteit
Wouter H 28.02.2022
Gekocht om zoals mijn Orange Dual Terror als mijn Helix (met power amp) te kunnen gebruiken. In beide gevallen is het geluid echt goed. Met name de speaker is echt waarom je deze 1x12 koopt.
Voldoende om met de band te kunnen oefenen en optreden. Luider dan nodig. Fijn om niet zoveel te hoeven investeren.

m
Veel eerder moeten doen.
maartenaerts 22.02.2018
Als opkikker voor je goedkope of kleine thuis amp, of als stage speaker.
Goed geluid, mooi compact. Features 5 sterren want multiplex kast en de Celestion super speaker. Heb hem vooral om de blackstar h1 wat groter te laten klinken (Die is van zichzelf ook prima) en als tweede kast voor de Marshall. En gewoon.
Klinkt en is echt beter als de grotere maar goedkope HB 12.
Tolex is een beetje goedkoop, want soort van gratis.
Doen, je verdient het!!!

K
Excellent affordable cab!
Kerwin 14.04.2017
A Celestion Vintage 30 speaker in a cabinet which costs less then buying a separate speaker. It's just silly. Even if the cabinet itself was crap, you'd have a great deal. Paraphrasing youtuber Eytschpi42, you get a great speaker and a free sidetable!

But it's actually not a crap cabinet at all. Feels pretty solid, no issues with the tolex or whatever, and sounds lovely with the amps I tried it with (Bugera V22, ENGL screamer and a Framus Dragon (and yes, I know the Dragon is 100 watt which is more than the intended load for this cab, but I still tried and it sounded nice. Don't do it at home, kids))

Just buy this thing, it's great.

Speaker is okay afwerking minder.
Squeler 26.02.2020
De gebruikte speaker is Celestion V-30 en dat is gewoon goed. Mogelijk exemplarisch, overal de tolex een beetje beschadigd en poten er scheef onder. Deze moest snel klaar zo te zien en heeft hier en daar een duwtje gehad.
Maakt niets uit voor het geluid maar is in mijn beleving B-stock.

Great bang for the buck!
Anoniem 10.02.2017
I ordered this cabinet out of curiosity. I thought something cheap could not be good, but it did have a Vintage 30. The build quality is good. The tolex had some marks, but nothing bad. Looks like glue residue. The speaker is an actual Vintage 30. The sound is actually very good. It sound like any compact 1x12 cabinet with a Vintage 30 would, only it's a fraction of the price.

Prijs kwaliteits verhouding = Top!
H.E.M.D. 27.09.2018
Handig om een cabinet te hebben waarmee ik verschillende speakers kan uit testen. De Celestion V30 waarmee dit cabinet geleverd is klonk prima, het was de eerste keer dat ik een vintage 30 kon testen e deze viel erg in de smaak...
De afwerking , de tolex laat wat los aan de binnenzijde maar dat kan je zo weer vastlijmen en dat euvel kwam ook voor bij mijn veel duurdere Fender Princeton... Ik heb er nu twee gekocht bij Thomann echt een aanrader!!!!