Behoorlijk goed!
Anoniem 17.05.2015
Goedkoop maar prima!
De gitaar ziet er prima uit, en speelt ook fatsoenlijk.

De intonatie is behoorlijk goed (en kan overigens ook niet 'gebruiksvriendelijk' aangepast worden). De actie is naar mijn smaak ook prima (maar dit verschilt uiteraard per persoon).

Het stemmen gaat ook gewoon prima, alleen merk je aan de prijs van de gitaar dat er een vrij goedkoop stemsysteem op staat. De G snaar is irritant om te stemmen, omdat die eerst een poosje nauwelijks wordt verstelt, en vervolgens bijna een halve toon omhoog (of omlaag) springt. Ook de D snaar gaat enigszins stroef. Wat wel weer heel mooi wordt gecompenseerd hiermee, is dat de gitaar hartstikke lang goed gestemd blijft! Dikke vette pluspunt wat dat betreft.

De ingebouwde 'pickups' (ik weet niet zeker of ik dat met een semi-akkoestische gitaar zo mag noemen om eerlijk te zijn) zijn niks bijzonders. Hij werkt, en daar blijft het ook zo'n beetje bij. Verder gaat de jack vrij snel los zitten.

Als je op zoek bent naar een goedkope (semi-akkoestische, westerse) gitaar raad ik deze aan. Mede dankzij het feit dat ik door de bouw van de gitaar bij de hogere frets kan komen, waar ik zelf behoorlijk baat aan heb.

Blij verrast
Jaap8 18.12.2017
Een jaar gelden deze mooie gitaar voor een leuke prijs gekocht bij Thomann. Alleen omdat ik al meerdere Harley Benton gitaren bezit en dus vertrouwen had en nog steeds heb in de kwaliteit van dit fijne merk. Zeer blij verrast bij het spelen van de eerste akkoorden. Het is een waar genot om op deze D120CE BK te spelen. Ik heb nog 2 andere flattops, maar deze is zeker mijn eerste keuze als ik gitaar ga spelen. Tevens mooi afgewerkt, goede actie en intonatie. Heb er niets aan hoeven veranderen en/of afstellen. Een woord super!

Beginner gitaar met slordige afwerking
BartDD 25.03.2022
De klank, stemvastheid en feel zijn voor de prijs uitstekend. Het afwerkingsniveau is echter erg slecht; scherpe frets over de gehele hals, brug zat niet goed vast gelijmd, electronica bedrading was los gekomen en bungelde los in de klankkast.

g
Uitstekende budget gitaar!
gommans42 18.11.2019
Een zeer fijne en zeer prima gitaar, aldus een half-ervaren speler.

De jack uitgang is een keer los gegaan (de schroef), maar dat is zeker geen deal breaker.

De interne microfoon is uit de categorie 'leuk', niet super, maar 'nice to have'.

Het is geen Martin of Fender kwaliteit, maar het doet wel een aardige gooi in de juiste richting.

Zeker een aanrader voor een koper met klein budget!

jm
Voor dit geld is er niks beters.
joey mans 13.06.2020
Wat een prachtige gitaar, de frets zijn een beetje ruw hij moet even mooi worden afgesteld naar persoonlijke smaak, en er komen snel andere snaren op maar voor dit geld ga je nergens een mooiere vinden.

HL
Harley Benton
Herman L. 16.11.2015
Goede klank
redelijke afwerking
Wat verwacht je voor dit geld, het is geen ovation, maar je betaald ook 1500 euro minder.
Prijs/kwaliteit heel goed.

Hb
Prachtige gitaar
Happy boyy 20.01.2021
Dit is mijn allereerste gitaar.
Ik zag de prijs van €79 staan en twijfelde of ik het moest doen,
Vooral omdat dit ook nog is een semi-acoustische gitaar is.
Na de gitaar te hebben gestemd kwam er echt een ongelofelijk vol en warm geluid uit de klankkast. Ik raad deze gitaar aan omdat ik geen betere starter gitaar kan bedenken.
Niet twijfelen en bestellen die hap.

CG-200CE Black 4/4
Anoniem 01.04.2016
Deze gitaar ziet er niet alleen goed uit maar is qua prijs/kwaliteitsverhouding een topper.

Heeft een mooi geluid en is op aangesloten met een versterker ook heel goed bespeelbaar.
Dankzij de equalizer zelf een voorkeur voor geluid te regelen.

Ik raad iedereen, beginners maar ook voor mensen die al langer hebben gespeeld zo een gitaar aan te schaffen. Is dankzij de prijs eenvoudiger om overal mee te nemen zoals het strand of het park. Qua uiterlijk maakt hij geen rare indruk!

oke voor de prijs
JKerdijk 06.11.2017
qua bouw zit hij goed in elkaar, geluid is mooi vol. helaas kwam die van mij geleverd met het droogste stuk hout dat ik ooit heb gezien als fretboard.... ook na vele schoonmaakbeurten en olie sessies is het niet echt goede kwaliteit.

m
Super beginners gitaar!
margie 25.07.2023
Dit was mijn eerste gitaar en het is een heerlijke gitaar om op te leren spelen. Zeer verbaasd over de goede kwaliteit voor deze prijs!