w
Prima capo
willum 25.04.2021
Met capo's is het altijd lastig om ze zo te plaatsen dat ze perfect aansluiten en de snaren goed klinken. Ik heb deze gekocht om eens uit te proberen gezien de redelijke prijs.
Na enkele maanden gebruik moet ik zeggen dat hij niet onder doet voor duurdere capo's als b.v. de G 7th of de Dunlop. Hij is zelfs beter in mijn ogen. Sluit goed aan en zorgt niet voor rammelende snaren. Heel fijn afgewerkte capo ook. Laat zich soepeler bedienen als de Dunlop. Nadeel vind ik alleen het Ingebouwd brugpengereedschap, wat zorgt voor scherpe punten die soms krassen kunnen veroorzaken. Maar al met al: Goede aankoop!

fijne capo voor mijn elektrische (en akoestische) gitaren
Plaankameo 07.01.2019
Op mijn akoestische gitaren heb ik een capodastro, waarmee ik bepaalde liedjes in een andere toonsoort kan spelen met open akkoorden en waar middels tijdelijk loslaten of plaatsen van (extra) vingers tijdens een akkoord iets extra's kan worden toegevoegd aan de sound van een liedje.

Op mijn elektrische gitaren kon ik dat niet, want die 'gewone' capo paste niet op mijn elektrische gitaren. Dat terwijl het soms net handig is qua (zang)bereik of klankkleur van een liedje. Met deze betaalbare capo van Harley Benton kan ik dat nu ook op mijn elektrische gitaar en dat is erg fijn.

De capo ziet er goed uit, zit degelijk in elkaar en hij past ook op de dikkere nek van mijn akoestische gitaar. Met de draaiknop kan je de spanning wijzigen, afhankelijk van de dikte van je gitaarnek. Ik heb daar nog niet aan gezeten want hij functioneert prima 'out of the box'. Siliconen beschermen de delen waar de capo de gitaar raakt. In tegenstelling tot de foto's op de website staat er overigens inmiddels 'Harley Benton' op de voorkant van de capodastro en geen AROMA.

Al met al een prima capo voor een betaalbare prijs. Goed doordacht, licht en handzaam, goed klemmend vermogen, makkelijk te bedienen, solide en met een fraaie matte aluminium-achtige afwerking aan de buitenkant en beschermende siliconen afwerking aan de 'binnenkant' (om de nek van de gitaar). Een absolute een aanrader!

Grote tegenvaller
WillemNLd 17.05.2023
Ik was opzoek naar een nieuwe capo met meer kracht. Aangezien deze capo instelbaar leek dacht ik een goede koop te doen. Helaas is de praktijk anders dan "instelbaar" doet geloven. Deze capo is zeker wel instelbaar maar bij strakker zetten van de capo verklein je ook de opening welke over de hals gaat. Stel je hem strak in op fret 1 dan past hij niet zomaar meer over de hals op hogere posities, fret 4 lukt dan niet meer zonder de capo eerst weer te verstellen wat tijdens optreden erg onhandig is. De veer van de capo is ook te zwak! Al stel ik hem op zijn strakst af op fret 1, nog red de capo het niet om alle snaren voldoende in te drukken. Met de lage snaren heeft deze capo veel moeite en moet je hem zeker op fret 1 helemaal tegen de fret aan zetten waardoor je met je hand tegen de capo zit wat niet fijn speelt.

Super!
Bijlman 01.01.2020
Goed capo. Mooi afgewerkt, knijpt niet te stijf en makkelijk op de headstock te zetten.

Perfect
Anoniem 11.01.2023
Ik heb deze capo gekocht omdat mijn vorige kapot is gegaan. Toen ging ik zoeken en vond ik deze.
Het is redelijke prijs voor een goede capo.

Ts
Capo Harley Benton
Taylor specialist 24.01.2021
Deze capo werkt perfect, vanuit de verpakking, Hoefde niet te worden ingesteld, is echter goed op spanning te brengen. Zachte maar stevige 'rubberen' rand die de gitaarhals niet beschadigd!
Een aanrader, zeker gezien de prijs. Helaas wel verzendkosten.

V
Gemakkelijk en goede Capo
VarelakiSamos 22.09.2021
Ik kocht eerst de Harley Benton HBC06 capo en die is bruikbaar maar niet zo handig. Deze is heel gemakkelijk in gebruik en doet prima wat ervan verlangt wordt. Ik ben er zeer tevreden mee.

g
gitaarpenk 11.12.2020
Degelijke, met verstelbare drukknop Capo.
fijne hulpmiddel !

j
Mooi en goed.
jokoemm 28.12.2020
Kan er weinig anders over schrijven dan dat het prima funktioneert.

Fijne capo zonder ontstemmen
Sjerfoman 30.05.2020
Deze capo is fijn af te stellen voor elke gitaar. Ik zorg ervoor dat de capo precies om de hals past en dan heb ik vervolgens geen gedoe op het moment dat ik hem op een andere plek op de hals zet. De gitaar blijft dan in tune. Vooral op het podium is dat handig.