Verrast!
Basz 12.11.2020
Op zoek naar een leuk offset model stuitte ik op de Harley Benton Mustang kopie. Voor deze prijs en de reputatie van Thoman deze besteld. Binnen 4 dagen het gitaartje binnen. 1e indruk out of the box:
Goed afgewerkt en mooie finish, superlicht en een verassend goed afgestelde tremolo.
Ingeplugd op een Line6 UX2, gitaartje speelt soepel en klinkt lekker.
Voor dat net een beetje extra de actie verlaagt en de brugzadeltjes wat dieper gevijld, ook de frets aangepakt en gepolijst. Trussrod wat strakker gezet. Na deze aanpassingen speelt de gitaar als een tiet en en is een aanwinst in mijn collectie. Op sommige punten sterker dan de concurrentie zeker gezien de prijs.
Klank: De roswell pu's klinken niet verkeerd maar gezien mijn smaak swap ik deze ter zijner tijd voor pu's met iets meer output.

Conclusie; Zeer goed gitaartje na wat aanpassingen. Thx Thoman!

Goedkoop is geen duurkoop!
Anoniem 04.08.2016
Een pareltje van Harley Benton! Mooi finish, stevige hardware en een prachtige sound. Speelt erg soepel.

Regelmatig in gebruik voor studio-opnames, het is dan ook een gitaar die ik graag pak voor clean en snelle scheurstukken.

Hardware:
De single coils van Wilkinson geven een fijne en een typisch mustang geluid. Switches werken perfect en maken een mooie combinatie. De stemknoppen zijn stevig en hij blijft mooi geintoneerd staan. Over intonatie en afstelling gesproken: perfect geregeld door Thomann! Ik kon hem zo uit de doos nemen en spelen, zonder problemen.

MG
Aangenaam verrast
Mr. Guitarlover 21.07.2018
Deze gitaar gekocht als backup en om mee te surfen. Ik heb deze gitaar nu bijna een week en speel er dagelijks op.

Het geluid is erg geschikt voor surf. Helder, veel twang en een mooie resonantie. De vibrato is subtiel en werkt prima. Blijft goed op stemming (met dikkere snaren).

Oordeel: Geweldige gitaar voor het geld, erg goede prijs/kwalitieit verhouding. Ben zeer tevreden.

Opmerkingen:
De kleur is meer boterkleurig dan mintgroen zoals vermeld in eerdere evaluaties.
De gitaar kwam met een 009 set die iets te dun is voor een short scale en daarom heb ik die vervangen door een 010 set.
De pups zijn Roswells en niet Wilkinsons zoals vermeld in de productomschrijving, niets om over te klagen.
Er zijn wat kleine dingetjes wat betreft de afwerking maar deze zijn te verhelpen en niet het vermelden waard, voor deze prijs mag je geen perfektie verwachten.
De brug pup heeft weinig output.
De basis van deze gitaar is goed en geschikt voor een upgrade van de hardware en/of elektronica indien wenselijk.

Hele goede gitaar voor het geld
Wout1 06.10.2019
Had de gitaar gekocht voor mijn vriendin om te beginnen met elektrisch spelen. Bevalt enorm goed. De afwerking was verrassend goed voor het geld (van die prijs verwacht je scherpe fretranden, slechte afstelling en lijmresten, maar die waren zo goed als niet aanwezig. Het geluid uit de pickups is matig, maar dat kan door te hoge standaarden van mijn kant komen. Al met al heel erg tevreden met deze aankoop. Speelt ook zeer comfortabel.

SF
Fantastic guitar
Sam F 29.04.2017
Firstly, the colour is more mint green than vintage white, no complaints there. For 111 euros, a rediculously low price for this guitar!!, if it cost 5 or 6 times as much it would still be a steal. The guitar looks and feels great, quality is first class as is the finish and pu's. The wammy bar stays in even when the guitar is upside down. I wouldn't change anything on the guitar. My one very slight critic are the controls, maybe a small card with explanation would be helpful.

Mustanglike guitar
Anoniem 17.08.2016
Niet te temmen geluid , mooi fel ,en twanky , belletjes rinkelen , lekker geluid van de Wilkinson singlecoills ,speelt lekker licht. ook licht gitaarset , leuke vintage trem ,te gek ,als of de oude tijden herleven , zonder buzz

Goede gitaar
Anoniem 08.03.2017
Ik kocht deze gitaar omdat ik veel van offsets hou en ik niet gemakkelijk een originele mustang kon vinden. De gitaar heeft me zeker niet teleurgesteld en is voor de prijs zeker onverslaanbaar. ondanks de sound niet heel spectaculair is is de gitaar netjes afgewerkt en de jazzmaster style brug vind ik juist een upgrade van de originele dynamic vibrato style brug.