PD
Hele mooie gitaar voor een lage prijs
Peter Dutch Holland 12.01.2022
Voor deze prijs, inclusief levering aan huis, vijf sterren omdat de prijskwaliteit verhouding top is. De lak is onberispelijk. Niet minder van kwaliteit als van dure gitaren. De frets zijn niet scherp en goed afgewerkt. De hals loopt nergens tegen de snaren aan, helemaal, noot voor noot gespeeld, geen buzz. Topkam is behoorlijk goed ingevijld. Schroeven zijn keurig recht ingedraaid. Hals zit perfect op de body. Snaren lopen evenwijdig en staan goed ten opzichte van de pick up's. Brug netjes gemonteerd. Goed gemonteerde slagplaat. Geen kieren tussen hals en body. De hals is 'chunky' . Schakelaar klikt soepel genoeg. Potmeters draaien gelijkmatig. Gewicht van de Harley BentonTE-20MN is goed, de balans is ook in orde.Tuners draaien redelijk en houden de stemming goed vast. Ik beoordeel een gitaar eerst zonder versterker, dat wil zeggen op zijn akoestische eigenschappen. Dure gitaren onderscheiden zich door geselecteerde houtsoorten die harmonisch werken. En iedere gitaar klinkt ook weer anders. Hout kan voor een goede balans bijvoorbeeld te hard zijn, of te zacht. De combinatie hals/body doet er ook toe. Omdat ze samen als een geheel werken. Voor de prijs komt deze TE er niet heel slecht af. De bridge pick-up klinkt niet heel verkeerd. De neck pick-up, iets minder. De hoogte van de zadeltjes was op dit exemplaar o.k. Helaas komen er maar zelden budget-gitaren uit de fabriek die octaaf zuiver afgesteld zijn. Dat is tijdrovend en zou de prijs opdrijven. Maar ik heb ook duurdere gezien waarbij men kennelijk heeft zitten slapen. Leer daarom via youtube, of wat ook, dat afstellen te doen. Heel ingewikkeld is het niet. Make no mistake: Ook als je een stem-apparaat gebruikt zijn de akkoorden pas zuiver als de octaaf afstelling goed is. Binnenkort maak ik een youtube filmpje met een aanwijzing hoe dat vlot te doen, met deze Harley Benton TE-20MN, en zijn klank als voorbeeld.

V
VarelakiSamos 19.08.2021
Bij aankomst was de gitaar niet in orde de hals pick up functioneerde niet goed maar dank zij de goede na verkoopservice van Thomann is de gitaar nu prima.

Nice view, but that is it
Alp7 06.11.2021
After buying a Harley Benton strat (ST20) i was amazed by, this one let me down actually compared to a fazley telecaster and the HB strat.

The guitar looks nice, but the payability and sound was just less than on the fazley. It is not a bad guitar, but it wasn't the top pick.

Fijne beginnersgitaar
GeeBeeH 01.12.2020
Prijs / kwaliteit is prima! Prima beginnersgitaar voor mij. Fijne hals en goed bespeelbaar.

e
My first HB
elcorno 16.08.2022
Not believing all the positive HB reviews, decided to give it a go with a cheap telecaster look-a-like. My conclusion after getting it. If it is this good for such a small price, I wonder if I get an HB 2 or 3 times the price (pro series) it will be 2 or 3 times as good? They were. Don't use this guitar much often anymore since getting some of it's "pro brothers". But since it brought me into the HB family, I'm happy with it. Great beginners guitar. Better value for money than similar models/price range.

f6
gitaar TE 20 MN
freefire 68 17.03.2021
Voor de prijs prima gitaar die zich fijn laat afstellen.

Jv
Potentieel erg goed.
Johannes v.l. 17.07.2022
Ziet er super goed uit, speelt super goed maar toen ik hem kreeg werkte het brug element niet wat mij persoonlijk alleen maar tijd kosten. Als dit iemands eerste instrument was geweest zou het uiterst teleurstellend zijn geweest. (wat het ook was voor mij) Maar makkelijk verholpen.

Supergitaar
Peerke1 05.08.2022
Onvoorstelbaar dat men deze kwaliteit kan leveren voor die prijs. Prima Tele en ziet er nog goed uit ook. Uitstekend af te stellen.

Beekie 22.11.2020
Prima gitaar voor het geld. fretwerk is indrukwekkend voor deze prijsklasse. Stemmers kunnen beter.

Geweldige gitaar voor het geld.
Thijn 16.07.2020
Ik ben heel blij met deze gitaar, heb hem in maart besteld en toen ik hem binnen kreeg was ik erg aangenaam verrast. de afwerking is goed (zeker voor een gitaar van 90 euro), de sound is ook erg fijn, hij ziet er mooi uit en hij klinkt ook heel fijn. toen ik hem binnen kreeg heb ik een beetje aan de afstelling aangepast, maar dit was zeker niet nodig geweest. actie was niet te hoog en alle snaren klonken ook mooi uit. voor een hobby gitaar of een gitaar om mee te nemen etc. is er denk ik geen betere gitaar dan deze harley benton.