Harley Benton Valuestrings EL 10-46

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 2.04. en Woensdag, 3.04.
Prima snaren!
T-Bob 24.07.2017
Na jarenlang snaren van een topmerk te hebben gebruikt, heb ik een keer de stoute schoenen aangetrokken en heb ik vijf setjes van deze Harley Benton .010 snaren gekocht.
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen, zonder ook maar één keer te haperen, dat dit prima snaren zijn!

Ze liggen inmiddels al een week op mijn Jackson JS32 King V, mijn Jack & Danny Les Paul en op mijn Ibanez GRG270B.
Alle aanslagen klinken clean mooi zuiver, maar met distortion ontwaakt het beest!

Pros:
- Degelijk verpakt.
- Makkelijk te installeren op double locking tremolo's en op een TOM brug.
- Klinken erg goed! Zowel met slag als solo!
- Na de gebruikelijke rek- en strek routines bij het installeren ontstemmen ze niet. Ook niet na veel stringbends tijdens het spelen.

Cons:
- Ik heb er werkelijk nog geen een gevonden.

Knap staaltje snaarwerk!
Ik vind het heerlijke snaren om mee te spelen, niet te stug, maar vooral ook zeker niet te soepel.
Van Type O Negative tot Slayer, deze snaren laten het prima klinken. :)

Ik kom over een week of wat nog terug op deze review, dit in verband met de zuiverheid van de snaren over een langere periode.

Best ever!
Beer37 23.11.2021
Kortweg gezegd... Absoluut geweldig! Voelt en klinkt perfect, en gaan lang mee

uitstgekend setje
Anoniem 08.01.2016
Net als de 0.09 is dit een uitstekend setje snaren. Met name bij de snaren voor elektrische gitaar is er voor mij geen verschil met duurdere sets. Behalve de belachelijke lage prijs natuurlijk!

Stemvastheid en klank zijn voortreffelijk.

Nadeel: er is geen setje 0.08!

RH
Verrassend goed
Roger HL 13.03.2023
Ik kocht 2 van deze setjes om tijdelijk op mijn gitaar te leggen. Normaal gebruik ik D'addario, maar heel eerlijk... de Harley Benton's zijn prima! Nee, niet van dezelfde kwaliteit als D'addario... maar zeker niet slecht. Verrassend goed zelfs. Zeker voor een gitaar die je maar af en toe gebruikt, prima... meer dan dat zelfs. Ik heb meerdere gitaren, ik ga ze meer gebruiken!

RN
goedkoper kan bijna niet
RLK Nederland 16.01.2019
Prima setje waarvan ik er altijd een wel een paar op voorraad wil hebben. Gebruik deze ook als tijdelijke oplossing bij het breken van een snaar in de oefenruimte voordat ik de hele set weer eens ververs. Ik merk eigenlijk geen supergroot verschil in geluid en kwaliteit met mijn duurdere setjes. Op langere termijn zou ik het echter niet weten omdat ik snaren sowieso regelmatig vervang.

Sg
Geweldug voor t geld
Shagstars guitarist 21.08.2021
Super cheap voor wat je ermee kan doen.

Geen topklasse,
Starfield 09.04.2020
Maar voor deze prijs voldoet het volkomen. ik gebruik normaal D'Addario's maar doe zelf het rekenwerk maar. Deze snaren gaan dan misschien niet zo lang mee als de duurdere, maar sommige gitaristen vervangen hun snaren elke maand. Dan zijn dure snaren niet van belang.

t
Cheap, very cheap
treble-king 21.09.2016
Gewoon eens gekocht om te proberen. Staal is staal en nikkel is nikkel.......dacht ik. Dat blijkt echter genuanceerder te zijn. Snaartjes erop gelegd en vooral de omwonden snaren vind ik dof klinken. Eenmaal aangesloten op een versterker is daar mee te leven. Ik breek nagenoeg nooit een snaar maar deze Valuestrings van Harley Benton lieten me vrij snel in de steek: D snaar brak, tijdens een optreden. Weg vertrouwen in deze snaar, meteen alles eraf gegooid en weer m'n vertrouwde merk erop gelegd. Klank (zeker acoustisch) is merkbaar beter en vertrouwen in m'n vertrouwde snaren ook, en dat is veel belangrijker dan een paar Euro minder kwijt zijn per setje.

b
als een pro
blues59 05.09.2019
Als een pro er mee speelt en ze beter vindt dan ernie balls, ga ik ze proberen. toon blijft lang helder en voor dat geld ... waarom duurder kopen. Prima setje.

TR
Tonedeaf Rudie 25.06.2020
voor het geld een prima product