Hicon HI-J63MA05 Angled Jack

Levering ongeveer tussen Woensdag, 3.04. en Donderdag, 4.04.
ZS
Hicon HI-J63MA05 Angled Jack perfect voor pedal boards
Zinkende Sneeuwman 01.04.2022
De Hicon HI-J63MA05 Angled Jack is perfect voor pedal boards. Doordat ze heel plat zijn neemt het weinig ruimte in op jouw board. De kwaliteit van de plug is uitstekend. De gold plated plug zorgt voor weinig signaal verlies. Ze zijn tevens erg gemakkelijk te assembleren aan een kabel.

Crème de la crème
Anoniem 19.10.2016
Hier kan ik kort over zijn. Ga je je pedalboard bekabelen? Koop dan deze pluggen!

Naar mijn mening krijg je niet beter, al helemaal als je naar de prijs gaat kijken. Als je een beetje handig bent met de soldeerbout is dit het beste alternatief voor soldeerloze pakketten. Ik hoor vaak gemengde reacties over deze pakketten (George L, Lava cable etc), dus ik heb de soldeerbout opgepakt!

Ze worden netjes verpakt geleverd en voelen erg stevig aan. Deze jongens kunnen wel tegen een stootje. Het solderen is geen probleem, alleen de bereikbaarheid van de lipjes is niet optimaal. Een klein beetje ombuigen is aan te raden, dan is het zo gepiept!

De pluggen nemen vrijwel geen ruimte in, dus zo kun je je pedalboard nog mooier inrichten. Voor een instrumentenkabel is deze plug denk ik ook prima te gebruiken, alleen zou ik zelf voor het gemak voor een grotere plug gaan voor deze applicatie.

Beste Pedalboard pluggen!
Anoniem 25.09.2016
Vanwege het veranderen van mijn pedalboard vond ik het tijd om eens een keer echt goede pluggen aan te schaffen. Mijn ogen vielen al snel op de Hicon HI-J63MA05 vanwege de zogenaamde ''pancake'' aansluitingen die ontzettend plat zijn. Hierdoor passen er op mijn plank maarliefst 6 pedalen naast elkaar dan de gebruikelijke 5.

Allereerst was de levering super. Pluggen zaten goed verpakt en voelen erg robuust en stevig aan. Het is makkelijk om de pluggen te solderen en te gebruiken. Enig nadeel was dat sommige plus mantels erg dicht op de behuizing zaten. Dit was te verhelpen door ze licht te buigen met de hulp van een plat kop schroevendraaier.

Qua geluid zijn ze super. Het signaal wordt goed doorgezet en je hebt nagenoeg geen last van ruis.

Kortom vergeet het om heel veel geld aan vergelijkbare switchcraft pluggen uit te geven. Probeer zeker de Hicon's!

Nh
Wat aan de brede kant
Neerlands hoop 17.04.2021
De pluggen doen het prima en zijn eenvoudig te solderen. Echter houd er rekening mee dat de pluggen vrij breed zijn. Ik kon ze in verschillende situaties niet gebruiken simpelweg omdat er te weinig plaats was om er twee naast elkaar te gebruiken.

TH
Super plat, niet geschikt voor pedalboard
The Harp 05.10.2019
Dit is wat je zoekt als je zelf patch-kabels*) gaat maken voor je pedal-board. Nemen weinig ruimte in omdat ze super plat zijn. Jammer dat de sleeve niet verguld is, dan zouden ze echt perfect zijn.

*)Zoals ik al zei, helaas is de sleeve niet verguld. Na enige tijd krijg ik last van krakende geluiden als ik de kabels even aanraak. Na wat piekeren en lezen ben ik er uit: Er ontstaat galvanische corrosie. De legeringen van de sleeve en het chassisdeel van het pedaal hoeven maar iets van elkaar te verschillen, en je krijgt op de contactvlakken een pietsje corrosie na enige tijd. Vooral bij semi-permanente aansluitingen, zoals pedal boards, is dat een probleem. Je zou er niks van merken als je telkens de pluggen los neemt en weer aansluit als je gaat spelen. Ik ga nu dus voor goud, want met haakse neutrik pluggen met vergulde sleeve heb ik nagenoeg geen last! Dus ik denk dat ik nu voor de soldeervrije set van harley benton kies. Helemaal verguld, en net zo compact, goede reviews.

Oerdegelijk
Rubenizer 09.09.2017
Super robuuste plug. Ik gebruik ze in mijn studiorack bij apparatuur wat aansluitingen aan de voorkant heeft waarbij de kabels door het rack naar de achterkant gaan.
De pluggen zijn redelijke makkelijk te solderen en hebben een goede trekontlasting.

h
hrrruud 01.07.2020
Fijne platte connector, komt zeker van pas op een vol pedal board.

Heerlijk platte plug!
Edwinvanderputten 10.05.2020
Ik gebruik hem om mijn bass in te pluggen. Hij is heerlijk plat en ziet er goed uit.

Enige nadeel; de trekontlasting.... Mijn aangesoldeerde kabel is niet dik genoeg (terwijl het een hele degelijk kabel is!!) dus heb ik wat moeten prutsen met tape om het op te villen... Dat is dus jammer.

Maar eenmaal gemonteerd; prima plug!

Fantastische plug voor een goede prijs
Token 13.08.2017
Ik heb mijn gehele pedalboard hiermee bekabeld. Zeer goede en stevige plug. De prijs/kwaliteit verhouding is echt fantastisch!

I
Goede kwaliteit