Mooie bas met issues
Blueskikker 27.02.2024
Ik heb deze bas nu een tijdje, tijd voor een review. hij is mooi en klinkt ook goed. De resonantie van het instrument is uitstekend.

Voordelen:
Optisch een heel mooie bas, de mijne is nagenoeg helemaal donker kersenrood en heeft niet echt een uitgesproken burst zoals de op foto's. De dunne klankkast is confortabel en hij is goed in balans zowel zittend als staand aan een draagband.

Echter:
Zo uit de doos was het instrument echt waardeloos afgesteld, de halspen zat nagenog los en had ruim 4 halve slagen nodig;
De tone en volume knoppen zijn van het aller goedkoopste buigbare plastic, serieus Höfner? Wat zou sir Paul McCartney hier van vinden;
De tuners zijn eveneens goedkope rommel, het mechaniek binnen in hoor je gewoon rammelen door de trilling van de bas. De pickups zitten wiebelig, als je ze op de juiste hoogte afstelt;
De lak is kwetsbaar en wordt snel dof daar waar je je duim laat rusten; Intonatie is op mijn bas slecht, alleen op de G snaar de andere snaren is niet te doen.

Conclusie:
Een echt mooie bas die na wat upgrades en een professionele setup op zich lekker speelt maar dus flink wat verbeter puntjes heeft...