TAD JJ ECC83S/12AX7 Tube

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 2.04. en Woensdag, 3.04.
DC
Prima buis voor diverse (pre-amp) doeleinden
Dr. Coenobite 13.06.2020
Net zoals het altijd handig is om als studiobezitter/gitarist enkele sets reservesnaren in huis te hebben, zo is het ook handig om enkele reservebuizen achter de hand te hebben. Niets is irritanter dan in een weekend tijdens een intense opnamensessie of hectische eindmix opeens niet verder te kunnen. Niet eens zozeer vanwege de gedwongen pauze alswel door het abrupt afbreken van een bepaalde flow. Dat heb ik eens meegemaakt met een buizen-compressor die begon te kraken. Onacceptabel in een mix. Dus pas later vervangen en ik kon gelukkig weer verdergaan met mixen (na een kleine investering van enkele tientjes).
Dit is een redelijk goede en betaalbare buis. Niet al te duur, dus verwacht hier ook geen topprestaties (als die al hoorbaar zijn, want duurder hoeft niet per sé meetbaar te zijn).
Maak vooraf onderscheid of het bedoeld voor een gitaarversterker of een buizenapparaat (EQ, compressor of pre-amp, etc.)? En de belangrijkste vraag is wel: 'Denk je dat het verschil (in prijs) hoorbaar/merkbaar is in het eindresultaat'?! De aanwezigheid van buizen neigt in sommige apparaten ook naar een soort hype zonder aantoonbaar toegevoegde waarde!

Fijn geluid
HeinV 14.10.2019
Mijn Hughes & Kettner kan weer voluit! Zowel clean als overstuurd een heel fijn geluid met veel headroom. Geen last van "microfonische" bijgeluiden.

JJ NN003 Tube ECC83S Great tubes, Great price
Anoniem 15.03.2017
Just like the EL34's these tubes are great and reliable for the price! I wouldn't spend any time/money trying to source NOS tubes and testing them...

Like I said in the review of the EL34's (TAD), I went with these ones because Dave Friedman said he likes these for reliability/tone. And I believe that guy to be the 'Tone Doctor' of this time with all Marshall type amps...

IMO you're better of getting the decent jj ones and dialing your tone in with these.

I tried a lot of 12AX7's in the pre-amp of my Marshall, but since I cranck that beast it likes to hiss a lot with high gain and most chinese tubes...

These tubes solved a lot of hiss/noise/microphonics!
Great tubes for the price!

Prima pre-amp tubes
Benjiii182 14.01.2020
JJ stelt nooit teleur. Ik heb deze pre-amp tubes in mijn Marshall JCM900 geplaatst en ben er zeer tevreden van! klinken super zeker een upgrade voor je amp

HKra1 02.03.2021
Top buisje in mijn buizendrive pedal.

ES
Mooi geluid voor de prijs
Eloy Schultz 08.10.2021
Prima voor de prijs. Ik heb de buis vergeleken met de standaard S- buis van mijn SE-Electronics z5600A mkII buizenmicrofoon. De JJ-buis geeft een mooi rond en warm geluid. Ik hoor wel wat ruis, maar dat komt waarschijnlijk door de microfoon. Ik hoorde immers ook wat ruis op de originele SE-buis.

Al met al, prima buis voor de prijs

Goede vervanging
Rolodeck 16.08.2021
Mooi setje buizen in mijn top gestoken ter vervanging. Geen problemen mee. Klinken goed, maar ik ben dus geen buizen-expert.

Warme preamp buis
Anoniem 12.08.2016
Deze buizen behoren naar mijn idee tot de top van voorversterkerbuizen. Ze hebben een prima prijs en doen precies wat ze moeten doen.

De JJ's gaan lekker lang mee en geven je geluid echt dat warme vintage randje wat we zo lekker vinden aan buizen versterkers. Ga je deze buizen over de rand duwen, dan wacht je een heerlijke romige compressie/overdrive! Dit is natuurlijk afhankelijk van je (type) versterker, maar over het algemeen een hele fijn buis.

In eigenlijk elke gitaarversterker heeft deze buis mijn voorkeur, alleen in mijn hybride basversterker ben ik overgestapt naar een voorversterkerbuis met een iets strakker laag.

Warme preamp-buis
Nanook 03.11.2015
Als je op zoek bent naar een warme, volle toon, dan is dit de buis voor in je preamp! Deze buis is mij aanbevolen door een boutique versterkerbouwer en ik werd geenszins teleurgesteld.

Deze 12AX7 / ECC83 heb ik in een Bugera 333 en een Hughes & Kettner Edition Tube 25 gebruikt. Beide versterkers waren daarvoor voorzien van buizen uit Azië en klonken na vervanging stukken beter. Mijn favoriet!

IJ
Mooie buis voor een klein bedrag!
IG Joe 28.06.2017
Erg goed klinkende buis voor een schappelijk bedrag. Leuk om mee te experimenteren.