lichtproductie

b
Goede console lamp
basmeyer 30.06.2018
We gebruiken deze zwanenhals lamp op een PreSonus CS18AI, daar doet deze het heel goed op. De lichtopbrengt is subliem en ook voor nog grotere desks geschikt. Ook kan papierwerk naast de console goed gelezen worden daar de bundel ook breed is.
De kleurtemperatuur valt te vergelijken met tungsten (gloeilamp) en is dus warm wit, maar dan is het licht wat deze LED lamp afgeeft veel helderder dan een normaal 12V/5W lampje. Uiteraard wordt de lamp niet warm, hooguit een beetje handwarm.

De stekker is 180 graden om te draaien door het schroefje los te maken, mocht dit nodig zijn (nodig bij de CS18AI).

Wat ik een klein nadeel vind is dat het schroefdraad van de lamp een beetje loskomt als je de lamp ten opzichte van de connector iets om zijn as draait. In de flightcase bodem waar de CS permanent in staat heb ik namelijk een connectorplaatje aan de rechterkant gemaakt. Als de connector een beetje draaibaar zou zijn zonder dat het schroefdraad loskomt zou dit product 5 sterren waardig zijn.
Door het loskomen wiebelt de lamp een beetje op de connector. Dit is natuurlijk met locktite pakking of een schroefdraad borgmiddel op te vangen.
lichtproductie