Loxx Security Lock NI

Verwachte verzenddatum: Donderdag, 28.03.
Dikker dan de PRS schroef
Anoniem 09.01.2016
Ik heb de Loxx gekozen op het uiterlijk en het goede verhaal dat deze straplocks minder ver uitsteken dan de concurrenten.

Ik heb Dunlops op mijn Telecaster. Die steken ver uit. Maar het harde essen van de Telecaster kan dat goed hebben, Van mijn het zachtere mahonie van mijn PRS was ik minder zeker. Ik wilde een straplock dicht tegen de body. Vandaar Loxx.

Maar heb lang geaarzeld ze te monteren.

Het 1ste probleem waar ik tegenaan liep, is dat de schroeven van mijn PRS twee keer zo lang zijn als die van Loxx en een beetje dunner. Ik vroeg me af of dat wel lekker zou passen. Ik heb aan Loxx gevraagd of ze een schroef hebben die beter in mijn PRS past, maar geen reactie gekregen. Dus ging ik op zoek.

Ik ontdekte dat Loxx een product uit de zeilwereld is; om zeildoek te bevestigen. Ik kreeg de indruk dat Loxx hun zeilproduct in de gitaarmarkt verkoopt. En niet veel doet om het product te optimaliseren voor gitaar.

Vanwege de zeilwereld zijn de schroeven van Loxx relatief kort. Ik vond overal lengtes van 10, 12 en 16 mm. Uiteindelijk vond ik ook een lengte van 22 mm. Die heb ik in Duitsland besteld.

Het 2de probleem was dat de Loxx niet in de gaten van mijn schouderband passen. Ik heb dus een holpijp gekocht van 10 mm om de gaten in mijn schouderband aan te passen aan de Loxx.

Inmiddels heb ik de 22 mm schroeven gekregen. De schroeven waren 0,6 mm dikker dan de schroeven van PRS: 0,3 mm aan elke kant. Dat leek me geen probleem. Ik heb de schroeven gemonteerd. Ik heb de gaten van mijn schouderband groter gemaakt.

Het monteren van Loxx is voor mij wel een beetje een gedoe geworden. Maar met het eindresultaat ben ik dik tevreden.

De Loxx zijn kleine, onopvallende nippeltjes op je gitaar. Heel elegant.

Ik vind het pure luxe om mijn schouderband zo makkelijk erop te kunnen klikken en eenvoudig los te kunnen halen.

Vast als een huis
RonaldV 05.05.2020
Voorheen had ik de schaller strap locks. Op zich niet verkeerd. Ze locken prima. Maar wat me erg tegen zat, is dat de moertjes die de locks vastzetten op je gitaarband regelmatig los raken. Zeker als je gitaarband een beetje dik is.

Ik ging dan ook op zoek naar betere strap locks.

De Loxx strap locks zijn perfect. Ze zitten vast als een huis en ook dikke gitaarbanden zijn geen probleem. Omdat er een soort weerhaakjes in de ring van de lock zit, zet deze zich vast in je band. Ik heb nog geen een keer gehad dat ze los zijn geraakt.

Zeker een aanrader!

top product
Bonsbass 13.04.2021
voldoet aan alle verwachtingen. doet wat het doen moet. makkelijke koppeling en toch muurvast.

Geen gitaar meer zonder
Anoniem 20.01.2017
Inmiddels op al mijn gitaren aanwezig. Erg handig omdat de strap dan ook zonder veel moeite van gitaar valt te wisselen. En dan nog beter blijft zitten ook!

Ik heb ook schroeven in de muur geplaatst gelijk een mooie manier om je straps op te bergen.

Top straplocks
RGvD 16.07.2023
Dat de pleziervaart de basis was van zo'n goede accessoire (vroeger bekend onder de merknaam 'Tenax') voor gitaar!
Makkelijk te monteren; dicht op de body; eenvoudig vast/los