c
Boven verwachting, verderlicht jazz-geluid.
cutedaddy 03.11.2020
Erg mooi product voor deze prijs.

Mooie subtiele click met zacht geluid. Ook onder de sticks mooi stil met hele geartikuleerde tik en weinig na- of bijgeluiden. Ik zou het een vederlicht jazz-geluid noemen.

Ik heb bovenop de top-hat een Meinl 8" Classic Custom Dark Spash gelegd (ook bij Thomann besteld). Hierdoor verandert het volume en de sizzle van een heel stille 'oefen-hihat' naar bescheiden 'unplugged'. Dus wel een volwaardig geluid voor jams of gigs. Ben er erg tevreden mee.

Let op, ik heb wel een enigszins afwijkende smaak: luider is niet beter, een hihat click moet rustig klinken en een open bekken moet subtiel zijn en geen spoor van 'blikkerigheid' bevatten. Roffels op de gesloten hihat moeten voor mij minder galm en meer sizzle bevatten, maar ook dat moet subtiel blijven. Moeilijk om dit in woorden te vatten.

Leuke bijkomstigheid: hij ziet er erg mooi uit.