Millenium DS-10

Levering verwacht rond Woensdag, 24.04.
K
Simpel. Stevig. Stabiel.
Kerwin 19.05.2021
Ik kocht dit statief samen met een Milennium MA-2040 die je aan je bureau klemt en met een arm kunt verstellen. Uiteindelijk heb ik die laatste nu dagelijks in gebruik en gebruik ik de DS-10 als backup (of voor het geval ik ooit weer eens op locatie dingen ga opnemen).

De DS-10 is een simpel laag statief, prima voor op het bureau. Je moet redelijk wat kracht zetten om hem in- en uit te klappen, maar voelt daardoor juist lekker stevig aan. Ingeklapt prop je hem zo in een tas, dus makkelijk mee te nemen.
Helaas niet in hoogte verstelbaar. Op het bureau niet zo'n probleem, maar zo nu en dan wil ik een drumstel of cajon uitversterken en daarvoor is het wel handig als je iets meer kunt verstellen.
Ondanks dat, ben ik er prima tevreden mee.

Handig, klein en goedkoop
MikeLW 19.01.2018
Deze kleine standaard heb ik voornamelijk besteld om te gebruiken als tafelstatief voor een usb condensator microfoon. Hij is uitermate geschikt voor podcasts of vloggers die een usb microfoon gebruiken naast hun PC. Voor professionele opname doeleinden is hij waarschijnlijk niet geschikt, vanwege de beperkte instel mogelijkheden.

Het is een groot voordeel dat hij makkelijk mee te nemen is in een rugzak of gitaartas, en voor deze prijs zijn er eigenlijk geen minpunten te noemen. Je moet niet verwachten dat je er een zware buizenmicrofoon op kan bevestigen want daar is hij te instabiel voor.

Perfecte hoogte!
Mozz 03.06.2021
Was bang toen ik het bestelde dat hij te laag zou zijn maar ben erg blij met het resultaat. Goede hoogte, niet te laag niet te hoog. Stabiliteit is goed maar als je hem per ongeluk een mep geeft met je hand valt hij wel om.

Martsie 28.08.2020
Mooi statief. Je kan hem in allerlei hoeken buigen waardoor je je microfoon op de goede hoogte kan stellen. Heel handzaam doordat hij zo klein is maar toch stabiel. Hij had in verband met de stabiliteit en het gewicht van mijn microfoon, wel iets zwaarder mogen zijn.

Klein maar fijn
MyTblue 15.03.2021
Ideaal voor opnemen gitaar speaker cabinet. Opvouwbaar neemt geen ruimte in, stabiel en de juiste hoogte. En ook nog eens een leuke prijs.

goede mic stand
Anoniem 04.09.2015
Goede mic stand die ik gebruik om een gitaar combo mee uit te versterken. Neemt lekker weinig ruimte in beslag en is stabiel genoeg. Geen last meer van idioten die een grote mic stand omver lopen. Stevig genoeg voor op het podium. Makkelijk inklapbaar. Gewoon goed.

Handig klein statiefje
Anoniem 05.09.2016
Zeer functioneel statiefje, handig voor voice overs of podcasts. Makkelijk te transporteren, kan volledig ingeklapt worden.
Wel opletten met topzware microfoons, in bepaalde posities niet altijd even stabiel. Hierdoor kan het moeilijk worden om de microfoons in sommige posities te zetten. Kan echter snel opgelost worden door met iets zwaars te stabiliseren. Werkt prima met de meeste grootmembraan condensators en dynamische mic's.

Voordelen:
-Kan tegen een stootje
-Inklapbaar
-compact en klein

Nadelen:
-Opletten met stabiliteit met zwaardere microfoons.

Conclusie:
Absoluut zijn geld waard.

DB
Voor lichte microfoons
Dirty Bird 14.12.2020
Voor lichte microfoons net te doen.

Meer dan 3 jaar samen
DACdrummer 14.08.2023
Dat product heeft me geholpen gedurende 3 jaar. Nog altijd als nieuw. Super handig voor kick drums micro's en voor achter de cajon. Een aanrader.

Niet aan te raden voor zwaardere condensator microfoons
Anoniem 31.12.2015
Ik heb dit statief in combinatie met de MXL 990 gekocht. Helaas is die microfoon te zwaar, waardoor hij steeds naar voren klapt. Nu rust hij op de XLR kabel. Dit is voor een vaste installatie niet heel erg, maar ik denk dat het bij veelvoudig verplaatsten zijn tol eist op je XLR plug. Voor de rest voelt hij sterk aan, en heb geen problemen bij microfonen zoals de Shure SM58 en Sm57. Voelt ook stevig aan voor de rest.