Millenium GS-2001 E

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 2.04. en Woensdag, 3.04.
Used to be great quality. Now not so much
Nembrot 20.11.2022
Preamble: I already own the same model from like a year or so ago. Quality was outstanding and the reviews were a testimony of that.

Unfortunately quality of materials and assemblage of this new unit got a huge nosedive.

Everything is of poorer quality, plastic parts are flimsy

in particular:
- the metal arms of the central joint are made of poor, thin, stamped (painted) metal instead of the sturdy anodized one shown in the product pic.
also, an ugly sorta wing design with a round central part, aesthetically not very compelling

- the rubber feet are of very poor quality
- the foam on the holding arms is very cheap and gives in a lot when touched
- the end caps are again very low quality plastic
- Stability is horrid, the top cap is so thin that doesn't hold it in place

If you manage to get an old production run, then it would be a 5/5.

This run is a 0/5. Avoid.

Voor dit geld echt een prima standaard
Jackioo 21.03.2020
Zoals ik in de titel al zei: voor dit geld echt gewoon een prima standaard. Als je, net zoals ik, vreselijk veel gitaren hebt en je wil er een stuk of wat tegelijkertijd uitproberen, dan is het handig om gewoon een stevige standaard te hebben. Het ding maakt een behoorlijk solide indruk, ik zou niet weten wat er mee mis zou kunnen gaan. Bij mijn Fender Stratocasters raakt het bovenste rubber nog net een centimeter van de neckplate, van mij had dit een centimeter meer mogen zijn, gelukkig raakt ie de lak niet. Andere standaarden die ik gebruik zijn van K&M, die zijn minder lomp maar ook meteen een stuk duurder.

Al met al, voor die paar euro krijg je echt waar voor je geld! Al gebruik ik ze echt onder geen beding voor mijn Gibsons :)

Erwin1 08.01.2018
Lekker stevige gitaarstandaard. Aangeschaft voor mijn tweede gitaar. Goed stabiel, klein, makkelijk in te klappen. Ik vind het mooi dat er geen neksteun op zit. Het nadeel is wel dat mijn gitaar tot net iets achter de standaard helt. Hierdoor moet je oppassen met het bij een muur plaatsen omdat anders de kop tegen de muur stoot in plaats van de body tegen het rubber blokje van de standaard.

standaard
Anoniem 19.07.2016
ik had eerst een andere standaard maar die werkte voor geen meter! toen heb ik zo snel mogelijk (bij thomann natuurlijk :-)) een andere standaard gekocht. hij kwam snel binnen en werkt voor zowel mijn elektrische als akoestische gitaar!

I
Standvastig
Indo 24.07.2022
Millenium GS-2001 E Electric Guitar standaard staat als een huis. Diverse modellen (electrische- en acoustische) gitaren kunnen geplaatst worden. Knikscharnier gaat vrij stroef, aam verder is de standaard goed afgewerkt met dempende foambeugels waardoor je gitaar niet wordt beschadigd.

r
Gewoon goed genoeg
radria 27.11.2022
Wat kun je nu echt verwachten van een gitaarstandaard? Veel eisen zullen de meeste niet stellen; het is fijn als het niet uiteenvalt, je gitaar er goed op blijft staan en het de gitaar ook niet beschadigt. Aan al deze eisen voldoet dit goedkope standaard gewoon. Het is niks speciaals, maar dat is ook niet nodig.

C
Zeer stabiel!
Cassablanca 29.12.2020
De gitaarstatief is zeer stabiel en goed afgewerkt om schade te voorkomen aan de gitaar. Bovenal een zeer laag prijskaartje voor die kwaliteit!

Enkel Thomann kan ons dergelijke artikelen bieden tegen een betaalbare prijs.

i
uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding
i-pot 07.07.2022
voor deze prijs een goed product: eenvoudig, voldoende stevig en doet goed wat het moet doen

niet duur, maar totaal niet praktisch
Sybster 22.02.2021
het systeem van opklappen is stroef en werkt niet fijn, en elektrische gitaren staan erg stijl naar Achteren. ik heb geen akoestische gitaren maar kan me voorstellen dat dat beter werkt.

Meer met minder met alles.
Squeler 15.11.2022
Heb inmiddels 20 of meer van deze standaards staan en waren altijd goed. Bij de laatste weer een dunner afstands beugeltje wat de verkeerde kant op draait en nu wel erg dun begint te worden. Dit staat niet op de foto. Dus eigenlijk een beetje niet zo tevreden.