Paiste PST5 10" Splash '14

Levering verwacht rond Donderdag, 18.04.
Æ
Prima splash bekken, mooi in korte accenten of tegelijkertijd met een crash.
Æmir 31.05.2017
Een leuke toevoeging aan je drumkit.
Het geluid is heerlijk wazig, met een agressieve attack.
Nadeel is wel dat hij een ringerrige achtertoon heeft die ik liever niet op een splash heb.
Maar voor die prijs is dat zeker weg te denken.

Paiste Heeft over het algemeen een goeie prijs kwaliteit verhouding hieronder heb ik een vergelijking gemaakt met de onderliggende en de bovenliggende variant van de PST5 10" splash.

De PST5 is de goedkoopste brons serie van paiste, het verschil tussen de PST3 variant is duidelijk aanwezig, omdat de PST3 series van messing is gemaakt. naar mijn mening klinken messing splash bekkens zeer slecht, dit vooral omdat ik de klankkarakteristiek van messing niet mooi vind bij splash bekkens.

De PST8 is de wat duurdere variant van dit product, Deze vindt ik een stuk beter klinken dan de PST5 (vooral de reflector versie) Voor een paar tientjes extra haal je een hoop rommel uit het geluid van je splash ook het ringerige geluid is aanzienlijk minder met deze variant.

Deze Review is grotendeels op mijn mening gebaseerd, iedereen heeft een andere smaak, Ik hoop u hiermee verder hebben kunnen helpen.