Remo 08" Emperor Clear

Levering verwacht rond Vrijdag, 26.04.
Rijke klanken voor een kleine tom
DeGroover 22.04.2017
De Emperor biedt precies het geluid dat ik zoek: rijk, vol en met body.

Op mijn 8"x8" Sonor Designer tom had ik voorheen enkellaags Remo Ambassador-vellen. Hoewel die ook van goede kwaliteit waren, zocht toch net iets meer body. Het dubbellaagse Emperor-vel biedt precies de klank die ik zocht.

In vergelijking met een enkellaags vel gaat mijn voorkeur namelijk naar het rijke en volle geluid van de Emperor uit. Met de Ambassador had mijn tom toch net een 'dunnere' klank, waar de lage frequenties niet zo uit de verf kwamen als ik hoopte.

De Pinstripe heb ik even overwogen, maar ik zag toch van de ingebouwde dempring af. Met de Emperor behoud je zowel de mogelijkheid tot een lange klank als een gedempte klank met behulp van dempring of moongel. Bovendien bepaal je de mate van demping dan zelf.

Het stemmen ging erg gemakkelijk. Na een dag oprekken zat het vel goed over de tom en is deze nog niet ontstemd. Natuurlijk blijft stemmen een vaardigheid, maar het vel werkte erg goed mee!

Een vel met een rijke, volle klank die een goede projectie meegeeft en simpel te stemmen is.

(N.B.: Onderop de tom zit nog steeds een enkellaags resonantievel.)

Anoniem 16.12.2015
2 laags vel met mooie attack, klinkt voller dan een Ambassador. Zorgt voor een mooie toon, diep en mooi te controleren. Op de toms zorgt dit vel er voor dat je een mooie sustain krijgt met veel attack. Aan te raden in combinatie met een Ambassador reso vel!