Rohema 5A Hickory lacquer finish

Stokken zelf goed, lak wat minder.
Damagedrummer 25.04.2017
Ik wilde deze stokken proberen, omdat ik van Vic Firth bij elk nieuw paar blaren kreeg. Deze hebben een naar mijn mening een te stroeve laklaag.

De prijs van de Rohema's is er een die uitnodigd tot proberen en de stokken bevielen eigenlijk direct goed. Afwerking, gewicht onderling, gewichtsverdeling en duurzaamheid doen eigenlijk niets onder voor de duurdere merken.

De laklaag is voor mij het enige echte minpunt. Waar deze bij Vic Firth voor mij te stroef is, is deze bij Rohema toch te dun, of te weinig aanwezig. Na een tijdje met de stokken gespeeld te hebben, merkte ik dat ik te veel moest knijpen om mijn stokken vast te blijven houden. Te weinig grip dus. Mooie reden om de Ahead Sex Wax uit te proberen, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Al met al dus erg goede stokken, voor een superscherpe prijs, maar voor mij te weinig grip. Bijna alsof je een ongelakte stok vast hebt.