Shubb C7b Partial Capo

Levering verwacht rond Vrijdag, 26.04.
MD
DENK BETER NA DAN IK!
Mario Driessen 05.09.2023
Open stemming dmv een capo? Dit MOEST ik hebben! Wat super handig!!! Je zet een capo op je gitaar en je kunt ineens al je open tuning trucs doen zonder aan de stemmechanieken te zitten. IK SCHAAM ME DOOD, maar dit was dus een grote denkfout.

De denkfout zit ‘m in het feit dat je er feitelijk alleen iets aan hebt als je alle open snaren aanslaat. Zodra je een barré accoord pakt verliest het ding direct zijn functie. Dat had ik zelf vooraf ook kunnen bedenken, maar ik had er niet bij stilgestaan. Je komt er snel genoeg achter trouwens. Na twee seconden spelen snap je dat je het ding voor Jan Joker hebt gekocht.

Ik heb me daarna nog suf zitten piekeren wat het voordeel zou kunnen zijn wanneer ik het ding alsnog zou gebruiken, maar ik zie het niet. Ik zie (of begrijp) het nut niet van een capo als deze.

De kwaliteit van de capo is verder prima. De lage beoordeling ligt vooral in het feit dat ik het gevoel kreeg dat het bedrijf hiermee een handigheidje verkoopt alsof het er daadwerkelijk een is. Maar nogmaals, het is gewoon niet zo handig en dat had ik kunnen en misschien wel moeten weten. Het leek een ‘wondercapo’, maar eigenlijk kun je er maar heeeeeeeeel weinig mee. Maar misschien zie ik alsnog iets over het hoofd.

CM
Heel inspirerend en degelijk
Clavis Muziek 22.06.2021
Toen ik deze voor de eerste keer begon te gebruiken, begon ik spontaan allerlei nieuwe muziek te maken. Heel inspirerend om je gitaar opnieuw te ontdekken.
En net zoals de gewone capo van Shubb is deze oerdegelijk gebouwd. Zeer aangeraden.

Leuk
Anoniem 03.07.2016