Shure SM 7 B

Verwachte verzenddatum: Donderdag, 28.03.
Goed in het gehoor
Anoniem 15.12.2015
Goed in het gehoor? - ja, de microfoon geeft een mooi vol geluid weer. Ook als je als dj zeer dicht in de microfoon spreekt. Oversturen kent 'ie niet, tenzij je 'm wellicht op een straaljager monteert. Kortom .... de dj kan helemaal los gaan.

Advies: zet er een voiceprocessor voor want de output van de microfoon is zeer zacht. Op een normale mixer moet de gain volledig open en dan haal je de 0db nog niet.

+ mooi vol geluid.
+ geen overstuur bij normaal gebruik.
+ mooi design

- zwakke output

rk
De must have voor in de studio
richard kas 17.10.2018
Deze microfoon is zijn prijs meer dan waard. De kwaliteit van het geluid is geweldig. Ikzelf gebruik hem icm een dbx voorversterker. De sound die het registeert is vrijwel gelijk aan hoe het in werkelijkheid klinkt. Tevens kan ik mijn studiomonitoren gerust op vermogen laten staan zonder dat de microfoon dit oppakt en dus rond gaat zingen.

Super Mic!
DarylMS 22.03.2021
Gebruik:
Ik gebruik de microfoon voornamelijk voor het streamen. Daarnaast zit ik vaak voor werk in conference call/ vergaderingen. Ook gebruik ik hem voor Discord.

Positieve & negatieve punten:
Gewoon weg goede Mic. De build van de mic is stevig, je krijgt er een extra plop kap bij. Meerdere instellingen mogelijk. Wel is de output van de mic heel laag. Een microfoon versterker is noodzakelijk! Hij klinkt heerlijk!
Wel enig minpuntje als je hem aan een mic arm vast zet, je heb wel een extender nodig die Shure zelf ook aanbied om je XLR lekker aan te sluiten. (ik gebruik hem met de Blue Compass).

EG
El Gordo 03.05.2018
Heerlijke microfoon, mooi, diep geluid, kan ongelofelijk veel geschreeuw verdragen en blijft fantastisch klinken. Vooral voor heavy zangers en zangeressen geschikt!

Heel mooi geluid
Sebasie 29.01.2021
Het kost wat meer maar echt het geld waard. Prachtig geluid, Makkelijk te installeren. Geen rare pieken in het geluid. En kan de lage en hoge tonen van een stem ook goed bereiken. Het enigste nadeel is dat je echt een preamp nodig hebt. Alleen een audio interface is net niet genoeg om te voltage te halen die de microfoon nodig heeft. Voor de rest echt niet negatiefs te zeggen over de microfoon. Zeker een aanrader!

Great vocal mic
Anoniem 08.07.2016
Recently added this mic to my collection. I'm a (male) singer in a prog rockband and it suits my voice very well.

Keep in mind that a good preamp is necessary! I use the SM7B with an Apogee duet. The duet delivers enough clean gain for great home recording results.

Great sturdy product and a must have in your mic collection!

HZ
Top Microfoon
Hugo Z. 26.04.2023
Dit is de beste broadcast microfoon die beschikbaar is. Ik gebruik deze voor het opnemen van voornamelijk stemmen maar is ook inzetbaar voor verschillende instrumenten. Als je een vol geluid wil is deze microfoon een aanrader!

De songwriter mic
HAU 19.09.2023
Mijn favoriete mic! Zeer prettig om mee te werken. Gebruik de mic elke dag intensief en ik raad zeker songwriters deze mic aan!