Sonor Protean Drum Key

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 2.04. en Woensdag, 3.04.
MG
Protean helpt bij stemmen drumstel
Marty Green 23.10.2017
Ik zag deze stemsleutel voor het eerst in een video van Benny Grebb. Hij lost een simpel probleem op voor drummers bij het stemmen: het op gelijke spanning zetten van de stemschroeven van een tom of snaredrum. Doordat je met het oranje gedeelte begint met draaien, ga je een gegeven moment 'slippen' met je vingers. Aangezien dat voor elke stemschroef hetzelfde zal zijn (omdat jij immers steeds bij dezelfe hoeveelheid kracht gaat slippen), heb je elke stemschroef op dezelfde spanning gebracht. Simpel en briljant. Daarna ga je met korte draaien elke schroef evenveel op spanning brengen, waarbij je gewoon kloksgewijs te werk gaat.

Works OK but don't see the point of the 'Speed Tune' feature.
Jaaky 04.09.2015
Good drum key but the "Speed Tune" function is, at least to me, no advantage.
(Though the orange cover does make it easy to find when you drop it...)

Zeer handig
Michael_1975 28.03.2022
Deze stemsleutel is heel handig. Met name het hand vast zetten gaat uiterst makkelijk en snel.

TD
Mooi concept
The Day by Day Gospel Singers 04.02.2020
Het systeem is goed doordacht. Ik heb er meteen twee gekocht om symmetrisch tegelijkertijd twee kanten van ieder vel op te spannen.

Patrick van Steenis
The Day by Day Gospel Singers
www.gospelsingers.be

Uitstekende key
MartMakkie 06.08.2020
Deze key nu gebruikt om de vellen van mijn drumstel te vervangen. Groot genot bij het gebruik. Vooral het nopje bovenop is heel handig voor het aandraaien van de schroeven zonder dat je vingers vies worden. Alles voelt zeer stevig aan en lijkt mij wel een paar decennia meer te zullen gaan gaan.

Heel handig
Bijlman 01.01.2020
Handig hoor, zo'n rood stukje waarmee je de spanschroeven makkelijker handvast kunt draaien, voordat je echt gaat stemmen.