Stairville DJ Lase 150-R MK-III DMX IR

Levering verwacht rond Woensdag, 24.04.
b
Veel mogeijkheden in een klein apparaat
bigpapa 05.08.2017
Klein... lage prijs... Maar wel met voldoende aan boord om naast andere effecten te gebruiken.
Wel rook (liefst een goede hazer) gebruiken om het effect van de laserstralen goed tot hun recht te laten komen.
Ook in een kleinere theaterzaal is de lichtopbrengst voldoende om een leuk effect te krijgen.
Gebruik bij voorkeur een DMX controller om de laser goed te kunnen aansturen.
Pluspunten:
* 32 patronen
* DMX aansturing
* rotatie om alle assen (X, Y en Z) via DMX
* zoomen van de patronen via DMX
* verschuiving van de output mogelijk (handig om de stralen uit het publiek te houden) via DMX
* klein en licht
* afstandsbediening (bij gebrek aan DMX controller wellicht handig)
* prijs
Minpunten:
* beperkt vermogen, dus niet geschikt voor grote activiteiten
* alleen rode laser
* geen eigen patronen

Ev
Prijs-kwaliteitverhouding is prima
Edwin van der Putten 11.04.2024
De prijs is natuurlijk erg laag, dus daar moet je rekening mee houden.

Wat betreft de bouwkwaliteit en alle andere zaken, alles is prima afgewerkt en netjes verpakt. Goed verzorgd en dit is met alle spullen van Stairville, heb ik ervaren in de loop van de tijd.

Ik had eerst een laser van Laserworld gekocht, maar de eerste die ik opgestuurd kreeg, werkte niet en de tweede die ter vervanging opgestuurd werd, begaf het na 3 weken. Dat was teleurstellend. (alles keurig door Thomann geregeld!) Dus toen maar naar Stairville, waar ik al meerdere apparaten van had die prima bevallen.

Ik gebruik de laser als deel van mijn lichtshow voor mijn band.

Deze laser heeft qua functionaliteit heel veel mooie mogelijkheden! Mooie patronen en door midden van de andere DMX functies kun je veel variëren. Dat zijn dus de goede punten.

De mindere punten zijn er helaas ook... Hij maakt best wel wat geluid. Voor onze muziek is dat geen probleem, we maken lawaai genoeg om het te overstemmen, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere te luid is.

De lichtopbrengst valt me tegen, eerlijk gezegd. Alleen als ik mijn spots behoorlijk dim, is het effect van de laser zichtbaar. Voor mij had de lichtbron dus een stuk sterker mogen zijn.

Al met al, prijs-kwaliteit verhouding is prima!