Startone MK-300

Ongelofelijk wat een geluid!!!
Anoniem 30.10.2016
En dan bedoel ik vooral voor dit geld!!! De mogelijkheden zijn legio en alles heel eenvoudig te bedienen. Met een goede koptelefoon klinken de tonen nóg eens veel beter. Maar de speakers voldoen om te oefenen uitstekend.
De toetsen voelen prettig aan. Ze zijn aanslaggevoelig. Dus een zacht geluid als je de toetsen zachtjes aanslaat en hard als je op de toetsen flink bewerkt. Je kan de aanslaggevoeligheid aanpassen en ook uitzetten, wat bij een orgel soms wel zo handig is.
Het verbaasde mij echt hoe goed het geluid is. De piano klinkt als een piano en niet als een plastic doos. Door de 64-polyfonie kan je rustig een riedeltje spelen zonder het risico te lopen dat de eerste noten worden afgebroken, dat kan gewoon niet gebeuren. Ook de andere instrumenten die je met dit keyboard kan laten horen zijn over het algemeen prima. Bij sommige instrumenten krijg ik het idee dat dezelfde sample is gebruikt maar dan een beetje aangepast, bijvoorbeeld bij de viool en de viola. Kan ook aan mij liggen (denk het niet). Erg leuk vind ik het om bepaalde geluiden van oude symfonische rock na te bootsen, dat lukt aardig met dit keyboard.
Ook de ritmische begeleiding is heel simpel in te stellen. Een paar drukken op de knop en je gaat van straight rock naar een tango, samba of wat dan ook. Dit maakt het oefenen op tempo een stuk leuker dan met een metronoom, die er trouwens ook op zit.
Veel duurdere keyboards van de bekende merken hebben
minder mogelijkheden dan dit keyboard.
Al met al een uitstekend keyboard om mee te beginnen.

Leuk keyboard voor weinig geld
Woofer 20.09.2018
Ik gebruik het keyboard om les op te geven. Positief is de aanslaggevoeligheid, de hoeveelheid klanken en de speakers. Het wiel voor de pitchbend is niet goed, omdat vanaf de '440' er eerst een klein stukje over wordt geslagen voordat de toon begint te glijden. Maar voor dat lage bedrag is dat geen probleem.

Jt
Prima Beginners Keyboard
Jan ter Burg 02.10.2021
Voor de beginner is er weinig te klagen over dit keyboard. (Te) Veel verschillende geluiden, leuke begeleidingsritmes en redelijk geluid. Ik heb de basis hierop geleerd. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.

t
toonD 07.01.2020
Prima beginners keyboard. Dat kan meegroeien door zijn extra features.

V
Goed, robuust. Piano om het goed te leren en lol te hebben.
Vlag 26.11.2019
Voor een kind van 7+ gekocht. Aanslag gevoelig. Speelt licht als je het vergelijkt met echte piano. Je kunt serieus spelen maar ook lol maken met gekke geluiden.
Opnemen eigen liedjes is leuk. Voorgeprogrammeerde liedjes ook inspirerend.
Midi input nog niet uitgeprobeerd. Toetsen heel robust, wordt flink op geramd.
Ik heb wel een brede pianokruk erbij gekocht via Marktplaats. En ook een tafeltje/stamdaard voor het keyboard.
Allemaal positief.
Negatief: koptelefoonuitgang is groot soort, dus je moet een verloopstekkertje kopen.

Geweldig apparaat voor beginners
Anoniem 13.05.2016
Om de muzikaliteit van onze kinderen te stimuleren hebben we deze keyboard aangeschaft.

Dit keyboard is heel betaalbaar en biedt waar voor zijn geld. Na de snelle levering is onze zoon van 13 direct aan de slag gegaan. Elke dag is hij aan het oefenen en met de hulp van Youtube is hij aardig autodidact.

De jongere kinderen vermaken zich vooral met de vele geluidseffecten en de diverse melodieën die er standaard op zitten.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat met de koptelefoon op we alleen maar het getik van de toetsen horen, maar niet wat er wordt gespeeld!

Ik vermoed dat we nog lang plezier zullen hebben van deze aanschaf. De prijs/kwaliteit is echt goed.

DB
Prima apparaat!
Dutch Boy 24.08.2019
Kan het iedere beginner aanbevelen!

r
Prima Keyboard.
rrvdputten 19.06.2020
Duidelijk en intuitief keyboard, geluiden zijn goed.
Een nadeel, via usb midi afspelen op de computer werkt niet goed. Zit een vertraging in. Hebt een USB midi Host nodig om naar oude midi interfase om te zetten. Maar voor de rest prima keyboard.

CB
Keyboard
Cor Bakker 22.01.2020
Ik ben zeer tevreden over dit keyboard. Speelt makkelijk en heeft een prima geluid. Ook zeer geschikt in combinatie met een traditionele piano. Aanslaggevoeligheid is natuurlijk iets anders dan bij een traditionele piano maar ook dat went snel. Een prima product.