Tama HC83BW Cymbal Boom Stand

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Woensdag, 24.04.
Always a Tama
Anoniem 31.12.2016
Tama-minded. Of op zn minst compatible, zo denk ik.
Niet dat andere merken niet goed genoeg zijn, nee helemaal niet. Vroeger als je voor mainstream koos, koos je of Pearl of Tama.

Het laatste dus. Ik heb al veel statieven meegemaakt, ook andere merken in mn hand gehad maar de veiligste keuze was voor mij altijd Tama.

Nu heb ik ondertussen 2 van deze HC83BW en ik heb ook 2 voorlopers hiervan. De laatste kocht ik vorige week. Er hoefde maar 1 trash-crash aan te hangen, dus die is ook nog eens verminderd in gewicht dankzij de gaten.
Omdat ik in het verleden een stuk of 3 Stagemasters gehad heb omdat ik dacht dat dat wel goed genoeg was, hier mijn welgemeend advies:

-Je begint met drummen. Je wilt niet meteen de hoofdprijs betalen voor iets wat niet direct merkbaar is:
Fout! Zoek dan goede gebruikte statieven op 1 of andere 2e hands spullensite. Zoek de nieuwprijs op en betaal 30-40% daarvan. Je kunt ze dan nog altijd voor dezelfde prijs verkopen.

-Koop altijd dubbelbenige statieven. Enkelbenige verliezen heel snel waarde en zijn gewoon niet stabiel.

- Met of zonder boom-arm scheelt zo goed als niets in prijs maar wel veel in plaatsingsgemak.

-Bekkens verliezen klank in een goedkoop afgewerkt statief. Tama heeft allerlei onderdeeltjes wat trillingen in het statief tegengaat. Ook constructies met klemmen/boom-arm werken niet bijzonder goed met zulk een statief.

-Goedkopere dubbelbenige statieven hebben dunnere buizen en dus minder stijf en stabiel. Stagemaster dus.

Ik koop mn statieven misschien wel voor het leven dus geef ik misschien de helft meer uit om bovengenoemde issues niet te hebben.

Zoals ik al begon: Dit statief is voor mij de enige juiste keuze.

Er zit ook 1 nadeel aan:
Ik snap werkelijkwaar niet dat Tama de kop niet volledig met boom-arm ingeklemd kan draaien. Hierdoor moet de boom-arm altijd een bepaalde minimale hoek maken ten opzichte van de verticale buis. De meest luxe serie kan dat wel, maar die is onbesnut duur!

a
adnicky 10.05.2020
Zeer stabiel en perfect afgewerkte Boom Stand. Super product van Tama.