Taylor 614Ce Builders Edition NT V-C

1

Westerngitaar met Pickup

De Grand Auditorium is Taylor's meest veelzijdige bodyvorm en is geschikt voor een breed scala aan speeltechnieken. De Builders Edition heeft Taylor V-class bracing voor een hoger volume, langere sustain en verbeterde intonatie.

Het achterblad en de zijkanten van esdoorn geven de gitaar een krachtige bas en briljante treble. Het bovenblad van torrified (warmtebehandeld) sitkavuren zorgt voor een optimaal trillingsgedrag. De afgeronde contouren, de armrest (armsteun) en de "beveled" cutaway maken het mogelijk om zelfs in de hoogste registers comfortabel te spelen.

Het met satijn afgewerkte Wild Honey Burst vermindert bovendien geluiden die kunnen onstaan door wrjving tegen de body.

Voor pickup is de gitaar voorzien van Taylor's actief ES2 dynamisch piëzosysteem met bass, mid en treble controls.

  • Bodyvorm: grand auditorium met cutaway
  • Bovenblad: massief getorrificeerd sitkavuren
  • Bracing: V-class
  • Achterblad en zijkanten: massief esdoorn
  • Armsteun: ebben
  • Hals: mahonie
  • Fretboard: ebben
  • Fretboard inlays: scepter
  • 20 Frets
  • Scale: 648 mm
  • Topkambreedte: 44,5 mm
  • Topkam: Black Graphite
  • Brugzadel: Micarta
  • Pickup: Expression System 2
  • Gouden Gotoh 510 stemmechanieken
  • Voorgemonteerde snaren: Elixir Light Phosphor Bronze .012 - .053 (art. 185024)
  • Kleur body: Satin Wild Honey Burst
  • Kleur bovenblad: Naturel
  • Incl. zwarte Taylor deluxe hardshell koffer
  • Made in the USA

Let op: registreer uw Taylor-gitaar om uw garantie te verlengen tot 12 jaar.

Leverbaar sinds Juli 2018
artikelnummer 443302
verkoopseenheid 1 stuk
Design Grand Auditorium
Top Solid Spruce
Back And Sides Maple, Solid
Cutaway Yes
Fretboard Ebony
Nut width in mm 44,50 mm
Frets 20
Pickups Yes
Colour Natural
Case Yes
Incl. Gigbag No
Model Grand Auditorium
Back and Sides Solid Maple
Incl. Case 1
Toon meer
€ 4.199
Gratis verzending en incl. btw.
In 2-3 weken beschikbaar
In 2-3 weken beschikbaar

Dit product verwachten we binnenkort op voorraad en kan dan direct worden verzonden.

Informatie over de verzending
1

1 Klantenbeoordelingen

5 / 5

U moet ingelogd zijn om producten te evalueren.

Note: Om te voorkomen dat evaluaties gebaseerd zijn op roddel, geruchten of heimelijke advertentie staan wij op onze website alleen evaluaties toe van daadwerkelijke gebruikers die het geevalueerde product bij ons gekocht hebben.

Na inloggen vindt u alle producten die u kunt evalueren ook onder “Product evalueren” in uw klantencentrum.

features

geluid

afwerking

1 Recensie

google translate de
Helaas is er een fout opgetreden, probeert u het a.u.b. later nogmaals.
M
Taylor 614Ce Builders Edition NT V-C
MiVa 25.08.2023
Die Gitarre kam im Umkarton (Thomann) originalverpackt (Taylor) und in einem explosionssicheren Formkoffer wohl direkt aus dem Werk in den USA.
Hat doch was, wenn nicht schon dutzende Schwitzhände im Showroom an ihr rumgefingert haben.
Andererseits: Bei einem Auslieferungscheck hätte Thomann sicherlich den Schleifstaub auf dem Griffbrett weggewischt und die e- Saite wegen eines fetten Knicks am 11. Bund ersetzt.

Beim ersten Antesten, gewohnt an den abgehangen Klang meiner Martin 000-28EC, schien sie mir etwas crisp, was sich aber bald als perlende Brillanz im vollsatten Gesamtklang entpuppte. Bin guter Dinge, dass die Gitarre in den kommenden Jahren dank der Massivhölzer noch besser wird.
Den gewissen Suchtsound hat sie heute schon.

Viel besser als eckige Klampfen lässt sie sich (Dank der Abrundungen/ -schrägung der Korpuskanten) „in den Arm nehmen“.

Zunächst aber die 12er Elixier gegen 11er getauscht. Eine e-Gitarrensaitenlage für Flitzefinger stellt sich ein und an manchen Stellen Bundscheppern bei festem Anschlag. Also flux den Spannstab nachkorrigieren. Leider liegt kein ¼“ Steckschlüssel bei. Groll, denn mein Werkzeugkasten hat auch keinen - aber etwas ist ärgerlich. Auch nice-to-have-Dinge wie ein Ersatzpin, ein vernünftige Manual oder ein nettes Wischtuch von Taylor wären schon schön bei dem Preis.
Ohne Saiten lässt´s sich ins Innere schau´n: Solider, hoher Industriestandard, Pinbohrlöcher nicht entgratet.
Dort lassen sich wegen der Tonabnehmer verm. keine Power Pins montieren. Schade.

Der Hals - waldschonend sind Kopfplatte und Halsstock angeschäftet - ist bezgl. Shape, Verarbeitung, Bünde [B2,0 / H1,0] für meine kleinen Patschehände ein Gedicht. Alles flutscht flüssig, wie schon „1000 mal berührt“. Auf der Martin muss ich mich schon mal um den guten Ton (auch suchtbildend) bemühen.

Das PU-System funktioniert auch prima. Aber wenn schon Strom an Bord ist, wäre ein dezentes Stimmgerät schon noch schön. So muss ich halt meinen Ortega OCST einclipsen.

Und: Ein Pickguard (8,90 € bei Thomann) würde den Preis auch nicht arg treiben. Oder wäre es schwingungsdämpfend?

Fazit: Tolle Klampfe mit ein paar Wurstigkeiten
features
geluid
afwerking
1
0
Evaluatie melden

Evaluatie melden