VL3X
PupX 16.05.2019
Aangeschaft als live oplossing - gitaar en vocalenprocessor in één keer. Het "selling point" van dit apparaat is de vocalenprocessing met automatische (op gitaar-input gebaseerde) harmonieën en speciale effecten (o.a. vocoder, talkbox), dat doet het erg goed, is het prijskaartje zeker waard. Gitarenprocessor is OK, geschikt voor alle 'reguliere' toepassingen, maar niet speciaal. Gelukkig is er een gitaar- through output zodat een eigen effects-setup gebruikt kan worden.

Geprogrammeerde patches zijn perfect bedienbaar met custom toewijzing van footswitches.

Loopstation is ook prima in orde. Hoewel er uitgebreidere loopstations op de markt zijn, is deze ook multitrack met voldoende opties.

Geluid is prima maar wel wat meer ruis dan in mijn andere setup dwz interferentie in een akoestisch element wat ik wel bij de (kunststof behuizing) VL3X krijg maar niet in mijn multieffectenbak met stalen behuizing. Getest met drie verschillende akoestische gitaren... leg het maar uit. Dat is wel jammer maar deze interferentie is niet van dien aard dat het een spelbreker is en is bij elektrische gitaarinput niet aanwezig.

Al met al, gaaf apparaat, gaaf in studio en ook zeer bruikbaar op podium.

L
Voice live 3 extreme
Liaso 16.01.2022
Lang nagedacht of ik voor de nieuwe boss (rc600 /505 mkii) zou gaan of voor de tc helicon. Geen dag spijt vocal effects zijn echt niet normaal zo goed. Guitar effects ruim voldoende. En drie kanalen looper met 50 geheugen banken echt meer dan genoeg. Extra is de automatisering die je in kan programmeren. Met de nieuwe firmware kun je zowel backing track als looper files inlezen. Echt een aanrader.

Een top apparaat.
Moowille 06.12.2021
De VKX3 klinkt erg goed en is over het algemeen makkelijk in gebruik. Echter je moet er wel even tijd voor vrij maken om hem onder controle te krijgen. Voorgeprogameerde sounds zijn aanwezig maar het beste is om je eigen sound te maken war erg makkelijk gaat

Onzettend blij met dit speelgoed!
Rebird 23.11.2020
Dit is mijn eerste pedal ooit en ik ben er ontzettend blij mee. Het eerste begin is altijd moeilijk en dus is het belangrijk om veel tijd te besteden aan het uitvogelen van deze schat, maar het is zeker de moeite waard, ik heb er zoveel plezier van! Goed om te weten is wel dat de looper alleen 3 tracks heeft (a/b/c) en b & c kunnen niet samen aan. Overdubben kan natuurlijk oneindig. Last but not least is er maar plaats voor één mic en één instrument. Als dat is wat je zoekt, top!

JDM21 20.11.2023
Het beste product wat ik ooit heb kunnen bestellen bij Thomann!
Ik bestel nergens anders dan bij thomann
Zeer zeker een aanrader!