p
TC-Helicon Voice Tone C1
pietandre 14.07.2017
Ik ben van mijzelf niet een hele goede zanger. Als je verwacht dat de Helicon dat probleem voor je oplost heb je het mis. Toonhoogtes die je niet kon halen, haal je nu ook niet.

Daar staat tegenover dat in je eigen bereik het een prima apparaat is om je te ondersteunen. Je stem klinkt voller en krijgt meer body, mits je kiest voor een neutrale instelling. Daarbij kies ik voor de midden positie en niet voor 'hard' correctie. De gender functie gebruik ik nagenoeg niet omdat die te onnatuurlijk klinkt voor mijn gevoel.

Je kan het apparaat aansluiten op een instrument maar met een gitaar vind ik dat lastig. Voor mij werkt het beter om gewoon de 'key' van het nummer te kiezen, ofwel het basisakkoord van het nummer.

Afwerking is top en de bediening is eenvoudig.