the t.bone MB 45 II

Levering ongeveer tussen Woensdag, 3.04. en Donderdag, 4.04.
Past toevallig erg goed bij mijn stem
Sjerfoman 17.06.2020
Ik heb een wat lagere (mannen) stem dan gemiddeld en ik vind vaak dat microfoons niet bij mijn stem passen. Deze microfoon was erg goedkoop, dus ik wou eens wat proberen. Er is sowieso wel een lowcut filter voor nodig, anders hoor je te veel bijgeluiden, maar verder hoef ik er qua eq niet heel veel aan te doen, klinkt prima. Handig voor ideetjes die ik gauw even op wil nemen. Daarnaast neem ik hem mee als ik moet optreden als back up microfoon naast mijn Shure 58 beta. Mocht er eens iets kapot gaan, of iemand mee willen zingen. Op gitaren en snare klinkt het ook prima, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de mics die ik doorgaans gebruik. Om het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Als reservemic is de t.bone prima.

Ed
Goed voor het geld
Erik de Perik 01.09.2020
Ik heb deze microfoon destijds gekocht voor m'n werk in een jeugdinrichting. Voor de belachelijk lage prijs van nog geen 10 EUR inclusief snoer, verwacht je niet veel. Het snoer moest ik al vrij snel opnieuw solderen (en later nog een paar keer) omdat de trekontlasting niet werkte. Opgelost met een tiewrap.

Geluid
Dat valt alleszins mee maar is natuurlijk niet geweldig. De microfoon is van plastic gemaakt en je hoort iedere beweging van de hand die 'm vast houdt. Ruist niet bovenmatig maar is wel feedback gevoelig.

Prijs en microfoon: gewoon prima
Anoniem 10.10.2016
Voor in onze radiostudio hadden we een zangmicrofoon nodig. Omdat er niet vaak een zanger langs komt, hebben we besloten een goedkope microfoon aan te schaffen: een t-bone MB 45 II.

Direct vooropstellend: je krijgt geen topkwaliteit, maar dat is wel logisch. Maar met muziek eronder hoor je de stem erg helder en neutraal: perfect dus!

Direct daarbij zit een klem en een kabel. Deze zijn beide niet bruikbaar voor ons, aangezien de kabel een mono-signaal afgeeft en de klem alleen op smalle statieven past.

Kopen? Ja, voor de prijs kun je het echt niet laten, maar de accesoires erbij voegen niks toe. Al met al een goede koop!

Talkback
MrViking 08.08.2020
Het product is niet super stevig of heeft de beste klank. De klank is niet slecht maar voor een iets groter evenement of met zangers zou ik de MB 45 niet gebruiken. Maar door de switch die deze microfoon heeft is deze wel zeer geschikt als een simpele talkback microfoon.

a
t bone MB 45 11
angeger 04.07.2017
leuke microfoon voor de amateur

KJ
Voor de prijs prima
Klaas Jacob 26.05.2020
Voor de beginner een prima instapmodel. Verwacht geen extreem hoge kwaliteit voor deze prijs.

Goedkope microfoon
Ben_W 18.04.2021
Goedkope microfoon, niet te veel van verwachten maar dat mag ook niet voor die prijs. Dus in verhouding een prima microfoon.

Standaard micro voor weinig geld
DVan 10.01.2018
Voelt erg comfortabel. Is niet heel solide of stevig, maar voor deze prijs is het meer dan goed genoeg voor de huis-tuin-en-keuken opnames.

i
Cheap Microphone
itsmemario 03.10.2015
It adds too much bass, and to little treble in my opinion, after EQ'ing this mic it sounds much better, but at that price it is a rather good microphone.

Goede mic
Anoniem 26.08.2016
Wordt gebruikt voor spraak, klinkt best goed, maar kost bijna niets.