CM
Een mooi instrumentje met fijn ontspannen toon
Creative Motif 19.06.2021
Dit is een leuk instrumentje wat fijn in de hand ligt door de maat en vorm. Een goede koop, hele mooie kwaliteit voor deze prijs, eigenlijk is het geen geld voor wat je krijgt.

De kleur is prachtig, het hout ruikt lekker en resoneert prettig mee. De klank van het gepolijste staal is zuiver, erg fijn en ontspannen. De tonen zijn met bijgeleverd hamertje goed zuiver te krijgen, maar behouden een beetje eigenzinnig karakter, de toon is geweldig en de klank is warm. Ik denk dat dit handwerk is. Luister het geluidsfragment, in het echt klinkt de duimpiano nog iets helderder.

De korte stalen (D,B links en vooral de E rechts) zijn net iets stijf, maar daar heb je wel 17 klanken voor. Je hoeft geen lange nagels te hebben wil je deze Kalimba bespelen. Een optie is om duimplectrums en een boekje mee te bestellen, maar dat is persoonlijk.
Stickertjes met markering of noten zijn optioneel en worden los meegeleverd. Je krijgt er een zwarte draagzak bij, een opbergdoos zou mooier zijn geweest. Dit is echter bijzaak en past niet bij de prijs.
Kortom een erg leuk instrumentje met een geweldige eigenzinnige en ontspannen toon. Hier wordt ik wel gelukkig en relaxed van!