Thomann Pocket Trumpet
Matter_MK 08.03.2018
De trompet is van goede kwaliteit en heeft vrijwel exact het zelfde geluid als een normale trompet. De trompet blaast iets moeilijker met hoge noten dan een normale trompet maar daar wen je snel aan. De ventielen hebben wel regelmatig olie nodig en lopen soms wat langzaam.

Verder komt de trompet met een mooie koffer die makkelijk is mee te nemen door zijn grootte. Ik kreeg een 7c mondstuk erbij en ventiel olie. Het mondstuk ziet er goed uit en speelt fijn al gebruik ik zelf een 2 1/2 c mondstuk. In de koffer is plek voor de trompet met mondstuk ( eventueel is er ruimte om een tweede mondstuk in de trompet te laten zodat je er twee mee kan nemen). De koffer kan ook op de rug gedragen worden en heeft nog een rits voor opslag van muziek of ander materiaal. Ook zat er bij de trompet één paar handschoentjes die voor mij met een normale hand grootte veel te klein waren.

Over het algemeen is het de prijs zeker waart en is het de perfecte keuze als je een trompet wil hebben die makkelijk mee te nemen is en goed speelt.

FD
De moeite voor het geld
Florian D. 691 17.10.2014
Ik heb dit trompetje gekocht met zeer lage verwachtingen, ik zat met het gedacht "als het mij niet aan staat stuur ik het terug" want ik heb al zeer goede ervaringen met inwisselen en terugsturen bij Thomann.

Toen de trompet aankwam heb ik deze eerst gereinigd, dit doe ik altijd met nieuwe instrumenten omdat er soms (meestal) nog wat zwarte restant overblijft in het ventielhuis. Na het reinigen, terug inoliën en invetten testte ik de trompet.

Ik was aangenaam verast, de ventielen doen hun werk, ze haperen niet maar zijn natuurlijk niet zo vlot als de topmerken, ook hebben deze wat minder compressie.

De klank kon me ook bekoren, en de intonatie is niet perfect maar is ook niet slecht. Kan ook wel moeilijk voor dit bedrag.

De afwerking is niet super, de finish is in de moeilijk bereikbare plaatsen wat minder goed gedaan, ziet er wat mat uit.

Wat de bell betreft, deze is standard-sized maar standaard dempers passen er niet perfect in, ze gaan er in, blijven goed zitten en zijn zeker bespeelbaar, maar ze steken meer uit dan dat ze bedoeld zijn.

Dit blijft een chinese pocket trompet, het groote voordeel is dat al deze trompeten door werknemers van Thomann gecontroleert worden, er is dan ook een sticker aanwezig waarop dit vermeld staat. "QC Passed, opened for quality control -Thomann"

Voor mij is deze trompet het geld meer dan waard, ik zal deze voornamelijk gebruiken om mee te nemen naar vrienden.