Klinkt perfect
AllAroundMusician 15.02.2019
Ik heb de Traps A-400 Acoustic Drumset nu ruim een jaar en nog steeds speel ik met heel veel plezier op. De reden waarom ik deze drums heb gekocht was vooral om ruimte te besparen in de studio thuis.

De Toms klinken perfect en zijn al gestemd.

De snare klinkt meer als een piccolo snare, maar ook deze klinkt heel goed en strak. Deze heb ik zelf nog iets strakker gestemd. :)

De batter head van de bass drum heb ik wel vervangen door de Evans 20" EMAD2 voor een diepere en warmere bass sound.

Handige en compacte drumkit met een betere sound dan je verwacht
Anoniem 23.08.2016
Deze kit prikkelde mijn interesse omdat ik op zoek was naar iets dat compact en makkelijk vervoerbaar was voor kleine gigs. De filmpjes op Youtube deden me vermoeden dat het qua sound en gemak wel in orde zat met deze kit. Dit bleek ook zeker het geval. Als je de kit goed stemt en een klein beetje demping in de bass drum doet, heb je een prima klinkende kit. De snare drum klinkt zelfs erg lekker, als je van een felle, piccolo snare achtige sound houdt. Uiteraard is het geen 100% vervanging voor een goede kit met mooie ketels maar de meeste toehoorders zullen het verschil waarschijnlijk niet eens horen. Hij staat nu in de oefenruimte in de kast en ik ben eindelijk eens een keer sneller met opstellen dan de toetsenist. Blij mee!

Ook ben ik overigens erg blij met de service van Thomann. Er was een issue met de snare drum en binnen no time stuurde ze mij er een gloed nieuwe bij!

Pro: Compact, makkelijk te vervoeren, prima klank.

Con: Veel plastic onderdelen dus niet zo solide als een traditionele kit. Ook ziet een traditionele kit er natuurlijk mooier uit. (Lekker belangrijk.)