Prachtige viool
Rozachka 06.02.2021
Ik heb deze viool gekocht om stil mee te kunnen oefenen; natuurlijk heb je daar ook speciale violen van van Yamaha maar ik vond deze mooier in uitstraling. Het hout is prachtig, daarom heb ik ook de NT versie genomen. Ik gebruik hem in combinatie met de Behringer powerplay p2. Dat werkt prima. Je kunt hem ook akoestisch gebruiken als je aan het oefenen bent; hij produceert dan voldoende geluid om zelf te horen maar niet genoeg geluid om je buren lastig te vallen of zelfs huisgenoten in dezelfde kamer. Het geluid van de viool is warm en het bespelen is een genot. Ik had de eerste dagen wel even moeite met het stemmen (de sleutels verschoven soms, wat niet verwonderlijk is met een nieuw instrument ) maar na een paar dagen ging dat ook prima. Ik ben superblij en vind de viool prachtig.

Prachtig instrument
Anoniem 19.10.2016
Niets kan de autentieke viol evenaren. Maar de Yamaha YEV-104 NT electric is een prachtig instrument om te bespelen. Het klinkt mooi en is zeer licht. TOP !