Zoom H2n

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Vrijdag, 19.04.
Verrassend goede klank
BartB 22.06.2019
Om opnames te maken van de repetities van onze bluesband had ik eerst een Tascam DR-05 V2. Die heb ik terug gestuurd, omdat er een constante fijne hoge fluittoon (hiss) in de opnames zat.

De Zoom H2n is een grote verbetering: de opnames waarvan het opname-niveau automatisch wordt geregeld, zijn gewoon geweldig.
We hebben zelfs al enkele live opgenomen demo-opnames met deze recorder gemaakt: absoluut fantastisch!

Je kunt tot vier kanalen tegelijk opnemen.
Als je deze recorder in het midden van een ruimte zet en je opneemt op 2 stereo-sporen (samen 4 sporen), kun je achteraf in een DAW zelfs een mini-mix maken.

Een geweldige extra is een aansluitingsmogelijkheid voor een afstandsbediening (apart aan te schaffen: Zoom APH-2n), die we constant gebruiken. Vooral nuttig als je de recorder op een hoge (onbereikbare) plaats zet.
Je kunt de recorder op een microfoonstatief of (met een optioneel tussenstuk) op een microfoonklem bevestigen. Dit gebruik ik de hele tijd. Tijdens een optreden kun je zo midden in het publiek een 'surround sound' opnemen, om de live ervaring te capteren.

Het menu bedienen is niet eenvoudig met de kleine knopjes en het summiere zwartwit-schermpje. Maar om opnames te maken is één grote knop voldoende, en dat is wat telt. Om de opnames op een PC te zetten, haal ik gewoon het geheugenkaartje eruit, zodat ik het menu niet nodig heb.

AL
de Zoom H4n Microfoon: Een Onmisbare partner voor iedere muzikant.
Aron Levi 26.09.2023
Als toegewijde muzikant kan ik met trots zeggen dat de Zoom H4n Microfoon een van de beste investeringen is die ik ooit heb gedaan voor mijn muzikale reis. Deze draagbare recorder is niet zomaar een microfoon; het is een veelzijdig en krachtig apparaat dat elke muzikant zou moeten bezitten.

Flexibiliteit: Of je nu een singer-songwriter, een bandlid of een geluidsontwerper bent, de Zoom H4n past zich aan jouw behoeften aan. Het is een krachtige tool voor het vastleggen van muziek, interviews, veldopnames en meer.

Onmiddellijke Inspiratie: Dankzij de ingebouwde effecten kun je spontaan experimenteren en nieuwe muzikale ideeën vastleggen zonder gedoe met complexe apparatuur.

Mobiele Studio: Met de H4n kun je onderweg professionele opnames maken zonder een hele studio-setup te hoeven meenemen. Dit bespaart niet alleen ruimte, maar ook tijd.

Leer- en Verbeterinstrument: Voor muziekdocenten en studenten is de H4n een waardevol hulpmiddel voor het vastleggen van lessen, oefensessies en uitvoeringen om later te analyseren en te verbeteren.

In conclusie, de Zoom H4n Microfoon is een onmisbare metgezel voor elke muzikant. Het biedt hoogwaardige opnamemogelijkheden, veelzijdigheid en draagbaarheid in één pakket. Of je nu op het podium staat, in de studio werkt of gewoon je muzikale reis begint, de H4n zal je creativiteit en productiviteit naar nieuwe hoogten brengen. Het is niet zomaar een microfoon; het is jouw sleutel tot muzikale perfectie.

Ik verlaat de deur bijna niet zonder.
Ik raad hem iedereen aan!

Anoniem 23.11.2016
After 2 years of use I still use it every week to record band jams. If you also have the problem, like we do, that you play something really awesome with your band during a jam and no one remembers the next day what you played? Then this is a really nice product for you. If placed in the middle of your repetition room it will record every sound really good, even recording drums is no problem for this great little portable microphone.

An extra nice feature, which I found usefull, is that it can be used as an usb microphone.

Zoon H2N
DonLuigi 04.10.2022
Deze Zoom H2N is mijn 2e exemplaar en is de vervanger van dezelfde type die ik al had. De vorige was na het vallen defect geraakt. Mijn keuze om wederom een Zoom H2N aan te schaffen spreekt voor zich, het is een geweldige recorder die erg zuiver op kan nemen.

Very good for this price
Anoniem 31.03.2016
The Zoom H2n is a really nice portable recording device. There are several applications described, even recording live music.
'Till now i used it to record my drumkit, my voice (singing and talking) and i used it to record a couple guys playing acoustic guitar and a mouth harp.
Almost everything sounded really good..
Exept the drumkit, and this is the main reason why i bought it.
I Guess if you have a smaller drumkit it would be easier. My drumkit has:
- 1 snare
- 2 crashes
- 2 splashes
- 3 chinas
- 1 ride cymbal

With all this to record and just one mic, it's really hard to find the right place to put it. I watched some videos on youtube to see how other guys did it, i managed to get a half decent sound with the gain to 0 and the mic placed above the kit pointing at the center between my bassdrums. It picks up almost everything quite well, but it's really hard to get the bassdrum heard in the mix.
But concidering it's just one mic i am satisfied with the sound i can get after processing it.

Anoniem 13.09.2016
Ik had al ervaring met zijn oudere broer en wist wat ik mocht verwachten. Opname kwaliteit is erg goed. Gebruik hem voornamelijk bij repetities. Daar is de surround functie uitermate voor geschikt. Ook de afstandsbediening is een welkome aanvulling. Aanrader dus!!

EE
Prima recorder voor z’n geld
Erik E2M 07.09.2022
Prima field recorder met veel opties. Snel en goed geleverd door Thomann

ongeevenaard
Thuur 23.01.2023
perfect voor repetitie opnames of om mee op foley-jacht te gaan. Omdat er zoveel opties in zo'n klein dingetje gepropt zijn is het soms wel ff zoeken naar het juiste menu. Ik had de maual in ieder geval wel een paar keer nodig. Als je m eenmaal ingesteld hebt kun je m vrij makkelijk en snel bedienen.

Fantastisch geluid
Anoniem 14.04.2023
Gebruik ik veel en zowel opnemen als afspelen is zeer goed. Eenvoudig bestanden naar pc halen en bewerken.