Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
k
Fläkten stör oerhört
krasse 12.12.2020
Toppen i sig låter kanon, men fläkten gör det inte! För att vara en transistortopp och f.a specad för övning, studio eller mindre gigsammanhang (300w, aux in och phones out...) är fläktens oljud lite av ett mysterium för min del. Ett starkt surrande med en ton som går hela tiden då förstärkaren är påslagen.

Har läst om förslag på lösningar med den högljudda fläkten, som att ställa toppen i ett annat rum vid inspelning eller isolera den med dämp i en låda. En annan lösning skulle kunna vara att köpa en helt annan topp.. I alla fall om den avses för övning hemma/inspelning studio eller i mindre akustiskt lågmälda sammanhang där störande bakgrundsljud blir ett problem.

P
Rep, gig och inspelning
Pabbe 31.05.2021
Det är mycket mojo över denna stärkaren. Den fungerar utmärkt till mindre gig, rep och inspelning. Med SVT-210AV kan den precis hänga med i ett svagt till normal starkt rep/gig på sina 200watt. Den låter som man förväntar sig Ampeg ska göra men saknar de djupaste subfrekvenserna.
Fläkten är ganska högljud och kan störa vid inspelning och även rep.

Underbar liten topp!
Masse 17.09.2017
Detta är förmodligen ett av de bästa köpen jag gjort. Jag köpte den med tillhörande SVT210AV.
Jag har många stärkare, toppar och lådor. Mest Ampeg t ex SVTL-CL med tillhörande 8x10 samt PF-800 och den äldre BR200 kombon. Jag är även Sunn och Peavey.
Anledningen till att jag köpte den här var främst att ha som liten och smidig övningsstärkare hemma, men även att ta med på diverse rep och mindre gig. Som övningsstärkare fungerar den utmärkt, särskilt med line in och hörlursutgång (som bägge sitter smidigt på framsidan). Den räcker väl till för övning hemma. Den är faktiskt förvånansvärt stark med tanke på sina 150W med tillhörande 2x10:a. EQ:n funkar väldigt bra - jag gillar lågbas (särskilt med kontra) och trots sin ringa storlek fixar den det.
Jag kör både elbas och kontrabas - från pop/country till jazz/swing/blues och 50:ies rock n roll. Stärkaren med tillhörande låda funkar mycket bra till allt. Jämfört med mina andra Ampeg-stärkare så är såklart min rör-topp bäst, men den väger ju över 40kg. Jämfört med min PF-800 så gillar jag den här mycket bättre - det något mer digitalt och sterilt med PF-800:an. Kanske för att det är JFET i den och Mosfet i Micro VR...

Jag har testat att ha med min micro VR på rep och den hänger med riktigt bra! Alla i bandet blev positivt överraskade. Jag är dock tveksam till om den fixar ett högljutt band med hårdslående trummis och gitarrister som kör på 11:an.
Jag har även testat den på gig i ett 7-manna band med blåssektion (swing/blues) med kontrabas och där fungerade den utmärkt. Tilläggas ska att jag använder en Fishman-preamp till min piezo-mic. På stora scener är jag tveksam om den räcker till, men då brukar man ju som oftast köra in i PA.

På det stora hela är detta ett av mina bästa köp - oerhört smidig för övning hemma, rep och gig med 'normal' ljudnivå. Funkar som sagt klockrent till både elbas och kontra. Förvånansvärt bra lågbas. Lätt att bära också, även med tillhörande 2x10:a.
Det enda som kanske kan störa, när man sitter hemma, är att fläkten låter lite grand, men det är ok.
Anledningen till att jag bara gav fyra stjärnor för funktioner är att jag hade önskat att man kunde ställa nivån på DI-utgången, men ok det går att leva utan.

Är du ute efter en övningsstärkare som funkar på mindre gig så rekommenderar jag verkligen denna (med tillhörande 2x10:a). Plus i kanten om du gillar Ampeg - den här låter Ampeg.
Det är inget att fundera över - köp nu!