beyerdynamic DT-770 Pro 80 Ohm

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
KA
Så bra som alla säger.
Kristofer Andersson 04.09.2020
Finns egentligen inte mycket att säga mer än vad alla andra redan sagt om dom och det är att dessa studiolurar är riktigt bra, och nu med det lägre priset löjligt prisvärda. Jag behövde ett par bra lurar när jag sitter och lyssnar på musik samt mixar/redigerar och även till mobilen. Och efter kollat runt på nätet efter vad alla rekommenderar för under 2000kr så föll mitt val på dessa.
En riktigt stor fördel är att så gott som alla delar är utbytbara och är lätta att få tag på. Det är något som väldigt få tillverkare kan skryta om och det är väldigt synd då det är lätt hänt att man tappar, slänger, råkar sätta sig på dom mm och reservdelarna är inte jättedyra heller. Ljudet är verkligen detaljerat och högupplöst så där är absolut inget att klaga på. Det hörs att diskanten är lite höjd men det är absolut inget som stör eller blir jobbigt i längden som annars kan leda till lyssningströtthet. Och dessa funkar även riktigt bra med en mobil med men du kan inte spela jättehögt men ändån tillräckligt högt för att det ska vara njutbart. Första kvällen med dom satt jag i flera timmar och bara matade musik och glömde bort tiden helt och hållet. För mig är det ett gott tecken på att något är riktigt bra och njutbart. Öronkåporna är riktigt mjuka och ser till att du kan ha dom över öronen i många timmar utan problem. Har man stort huvud som jag så kanske vissa kan tycka att bågen klämmer åt lite hårt men det var inget jag störde mig på direkt. Det är nog mer en smaksak i det fallet.

Överlag så är dessa lurar riktigt bra med hög komfort, riktigt hög ljudkvalitet och ett stort plus att man kan byta ut det mesta om man skulle vara lite klumpig. Kan varmt rekommendera dom..

Y
better than expected
Y0Ni 01.12.2020
To start with
I am no professional, Wasn't expecting much in regards for the price range
I don't know much about these things, hopefully what I state here might come as a good help
the details
these small tiny sound details
I heard them
pure small tiny details that I never knew they do exist with my previous gaming headsets
the purity of the sounding as I listen to Emma Shapplin, for example, or SuperTramp
the price stands and states itself
but with these headphones it is way, way better than expected
the feel of it as they sits is smooth , the material is perfect
look, even what I write in here simply comes as how I felt them
if you are after these small tiny sound details in GOOD quality
you would not regret them
well, if you would be a professional you would not be here reading what an amateur like me wrote here
from a music lover amateur I would gladly say
You will not regret buying these ones.

Cheers

G
Suverän all-roundlur till studion
Giddster 05.09.2019
Jag var ganska skeptisk till att den här hörluren skulle vara så bra som många recensioner säger, men jag blev faktiskt positivt överraskad! Jag började med att A/B:a med mitt andra par studiolurar och jag tycker att dessa utmärker sig särskilt på två punkter: basåtergivningen känns väldigt sanningsenlig och jag upplever mycket mindre örontrötthet än förr! Luren känns robust och kuddarna är lena och sköna. Det jag inte gillar med dessa lurar är att kabellängden är den som gäller - kabeln går inte att byta ut och i mitt fall gör det att den är på tok för lång för min setup. Om man nu ska klyva hår retar jag mig lite på att vanliga hörlursingångar inte verkar lyckas ge tillräckligt med krut till att driva dessa lurar trots deras relativt låga impedans, men det var ju inte därför jag köpte dem heller. Allt som allt en grym allroundlur som har funkat bra för både inspelning och mixning/mastring för mig, och dessutom till ett överkomligt pris!

D
Arbetshästen vid inspelning
DaiD 07.11.2015
Dessa ger en neutral ljudåtergivning (lite mer basreflektion än AKG 271 mk II och K240 på gott och ont). Den är mycket välbyggd och sitter jättebra på huvudet. Den täcker hela örat med sina kåpor vilket gör att man kan använda den under långa perioder utan att den trycker på för mycket. Den isolerar hyfsat bra och fungerar därmed suveränt för inspelning. Den är av 'closed-back'-typ men bibehåller ändå ett relativt öppet ljud till skillnad från många andra lurar jag testat.
Sladden är hållbar men inte utbytbar på samma enkla sätt som exempelvis Audio-technica M50 och AKG 271. En rolig detalj på mitt ex. är att det står 'R' på båda sidorna.

PT
Nästan perfekta brukslurar
Pleased To Meet You 13.01.2022
Har snabbtestat lurarna och måste säga att jag trivs med dem direkt. Köpte senast AKG K-371 som är en helt annan typ av lur, trots att båda är slutna.
Ljudmässigt har jag inte jämfört exakt (A/B-test) men jag tycker ändå att de här låter minst lika bra, sannolikt bättre för mig som har en viss hörselnedsättningen efter alla år. Där yngre förmågor anmärker på diskanthöjning blir jag snarare glad över att höra cymbaler och andra övertoner betydligt tydligare än många andra lurar i samma klass.

En annan fördel över AKG K-371 är att kåporna är tysta i sig. Dessutom stänger de ute omgivande (o-)ljud mycket bättre. Perfekt i studio.
Om den hade gått att byta ut kabeln enklare hade de fått full pott.

a
Amazing build quality!!!
anton312 19.12.2017
Have had these for 4 years now and they're still going strong after several hours of use daily.

E
First pair of studio headphones and I think they're amazing
EyeDee 31.05.2021
This is my first pair of studio headphones, coming from regular consumer headphones and gaming headsets I have to say that these headphone have got me hooked on digging into higher quality sound.

I primarily use these for music and voice-chats. While listening to music I noticed that I can hear new elements I've never heard before in songs I've listened to for years, it's a very clear sound.

I wear glasses and at first it was a little uncomfortable however over time the pads have formed around the glasses and they now fit very snug and not uncomfortable at all.

The fact that you can easily detach the cushionings and replace/clean them is a big bonus to me as it will increase the longevity of the headphones by a lot.

These are connected to my Focusrite Solo DAC and setting everything up was very straight forward. I got to listening to music within minutes of unboxing these.

MS
Bekväm studiolur med rätt sound!
Michael S. 607 13.06.2014
Använder dem för att sjunga och för att spela in gitarr med och de gör mig aldrig besviken. Går grymt bra att lägga mixen med eller att endast spela in, du väljer! Varmt rekommenderad av en som testat dessa genomgående! De känns till och med bättre ventilerade än mina tidigare trots att dessa är closed back.

O
Oslagbara
Oskar15 20.08.2014
Oslagbara hörlurar i produktionsyfte, bekväma som om man skulle kunna bosätta sig i dom och det skulle dom också tåla.

För att citera en etablerad producent "Går det inte mixa med dom här är det inte hörlurarna det är fel på"

Rock on

Bra passform
Sundsvall 22.12.2021
Sitter på kanonbra trots mina glasögon. Kan ha på dom i flera timmar