Elektron Overhub

Leverans beräknas mellan Onsdag, 24.04. och Torsdag, 25.04.
Anonym 07.12.2016
mitt första intryck när jag plockade ur denna ur kartong var att det kändes som en stridsvagn. för mig så är det viktigt att det känns som kvalitet, därför så lägger jag gladeligen en slant extra för att slippa plastiga och knakande prylar.

jag har tidigare haft en usb hub men fick problem när jag kopplade in min externa hårddisk tillsammans med mitt interface. ljudet ut började spraka och bete sig konstigt och det gjorde att hårddisken blev liggandes vilket blev ett problem när jag började nå taket på dator SSDn. jag sprang på denna av en slump och tänkte att det kan vara värt pengarna om det nu skulle börja fungera, vilket det gjorde!

7 usb utgångar med usb 3.0 och MTT klarar man sig länge med! Jag har än så länge använt 4 som max och det är inte några problem. som skrivet innan så är bygg kvaliteten väldigt bra och funktionen 10/10. ett annat plus är att det följer med små gummi fötter som man kan klistra på undersidan så glider inte enheten runt på skrivbordet.

det enda minuset jag har haft är att den ibland kopplas ur och sen i när man flyttar på den. men det har inte varit ett problem för mig då den extremt sällan flyttas på.

kort och gott så rekommenderar jag att du kollar in denna produkt om du letar efter usb hub.

Just a Hub!
Axiom 23.11.2020
Connected for 25 sek and then I burned it to ashes. Incorrect marked voltage regulator, by no other than myself, and perhaps should Dear Elektron do as everyone else: Put a cheap Power Adapter in the damn box!
I bought two more and they are absolutely stunningly better than every USB 3 I ever used.
Speed and current, solid and safe connection. I could bet my Cat that I get higher speed between SSD HD’s on MacBook Pro’s with Overhub than without!

Abletonswede 27.08.2018
Jag har använt min overhub i ca ett år för att koppla ihop mina USB kontroller till Ableton, Den har fungerat väldigt bra med undantag för Ableton Push2 - men där misstänker jag att felet ligger hos push2an.

El adapter ingår inte, och var inte helt enkelt att köpa till.

USB - kontakten som går mellan hubben och datorn har lossnat och det hände inte bara för mig utan samtidigt för en vän. Jag har läst på nätet och sett att jag inte är ensam om det här problemet. Var försiktig med USB kontakten om ni köper overhub

Anonym 03.07.2016
Fungerar som den ska!
USB kabeln mellan dator och hub är inte helt genomtänkt. Pillig att få på plats, lite kort, speciellt när det är lite trångt och mörkt. Ur åker den däremot lätt som en plätt när man minst anar det.
Skickar ej igenom ström.