1974 Kundbetyg

Elixir Nanoweb Light Acoustic

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
N
Håller länge
Niklas1387 13.01.2014
Jag använder endast dessa strängar till mina aukustiska gitarrer numera. Dessa håller tonen ungefär 4-5 gånger längre än en sträng som inte är coatad . Spar massor med tid och slipper byta stup i kvarten.

G
Långlivade strängar!
GitarrSunny 13.06.2014
Jag har spelat gitarr tillräckligt länge för att inse strängarnas betydelse.
Det bör tilläggas att jag spelar även, elgitarr, nylonsträngat och elbas....
Jag är inte lika picky var de gäller elgitarrsträngar (finnas väl en viss koppling mellan pris och kvalité....) elbas är jag också picky med strängvalet.

Elixir är en sträng som lever länge, bra klar ton som får gitarren att leva länge.
Om du vill ha något som blir billigt i längden men dessutom har otrolig klang så bör ni testa dessa.

R
RedPrimer 27.03.2020
Helt enkelt den bästa klädda strängen men för dyr.
Det finns billigare märken i Tyskland som är nästan lika bra men som sagt betydligt billigare.

JR
Perfect
Jörgen R. 01.02.2016
This is really the best strings I ave ever used. Long sustain even when coated. No compromise here. I was a little careless with time for switching strings and realized that there was no lack of tone and intonation, even though it was several month earlier last time switching. Hard to see a reason to use something else.Good choice.

The best strings out there
Suspector 27.02.2019
Makes my guitars feel much more playable and the really do sound new longer than cheaper strings.

JJ
Riktigt bra!
Jimi J 23.05.2016
De här srängarna är överlägsna i alla kategorier.

Väldigt bra klang, ljud och ton.
Stämningen håller fint.

Helt enkelt ett par riktigt riktigt bra stängar!

Bäst!
AMöller 01.02.2021
Håller tonen mycket längre och bättre än de andra man testat!

E
Bra Strängar!
Erik7466 27.06.2019
Bästa strängarna på marknaden! Har dom på alla mina gitarrer nuförtiden. Den kanske är lite dyra men de håller betydligt längre än andra strängar jag testat så det är dom värda.

B
Snygg ljud men sämre hållbarhet
Baggss 23.12.2022
Strängarna låter fantastiskt bra fast de håller inte lika länge som andra märken.. har bytt märke nu för längre hållbarhet. Skulle köpa dem igen om jag ska spela in för de låter riktigt bra.

R
Bra sträng för western-gitarr
Robin428 07.02.2014
En riktigt bra och hållbar sträng för stålsträngade gitarrer. Jag använder dessa på min Yamaha CPX-500 och är supernöjd! Håller bättre än någon annan sträng jag använt, och det känns inte som att de åldras i och med nano-coatingen. Köp!