Elixir Nanoweb Light

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
j
Bästa strängarna på marknaden
jlab 10.07.2018
De bästa strängarna på marknaden.

Strängarna håller en evighet och behöver sällan bytas. De må vara lite dyrare, men i slutändan är det värt det eftersom att de håller 3 gånger så länge. De håller stämningen länge och väl och känns nya otroligt länge. Skall du köpa nya strängar, köp dessa - jag rekommenderar verkligen dessa.

B
The guitarists universal standard
Benzel 15.09.2018
As always, flawless strings that I dare say are the best ones money can buy. I had no inclination towards a specific brand of strings before I tried Elixir on my electrics.
I will always recommend Elixir to any player.

H
Great sounding and long-lasting strings.
Hangus 20.04.2021
The coating makes these strings feel smooth and fresh for months, the strings also sound as good and bright as regular and don't dull out over time.

Used to play strings from Ernie ball and D'Addario, after a week of regular use the strings started to feel more grippy and rough, the sound also dulled.

They are certainly more expensive, but the extended feel and sound of freshness is definitely worth it.

H
Så mycket mer prisvärt!
HenkeBenke 28.10.2020
Var väldigt skeptisk till elexir, tills jag faktiskt köpte hem ett paket av dessa och testade. och nu kan jag inte spela på några andra strängar... dom håller i månader av intensivt spelande, otroligt skönt glid i dom också, får "vanliga" strängar att kännas rostiga och gamla i jämförelse! köp och testa själv!

d
Breakage gallore
danthema 18.06.2019
I like these strings mostly because I don't have time to change every other week. BUT I've tried five sets of these and the high E broke every single time. It hasn't happened with any other brand I've tried. One time it broke within the first 15 minutes...

Switched to NYXLs and I'm not looking back

G
Balanserade
Gingerale 25.03.2023
Jag är en sån som inte byter strängar så ofta och gillar soundet bäst när de är lite ”inspelade” dvs. när den mesta metalliska klangen som finns på helt nya strängar är borta. Läste att dessa skulle vara sådana direkt som nya och tycker det stämmer bra.

Dock är de inte alls mörka eller murriga på nåt vis utan klangen finns där, men inte så mycket metalliska övertoner. Känns även lättspelade.

Kommer helt klart köpa fler gånger.

Enkelt val!
Anonym 28.11.2016
Har som flera andra ett antal olika gitarrer som spelas på olika mycket.

Vill inte lägga tid och pengar på att byta strängar varje månad och väljer därför Elixir för den svårslagna kombinationen av bra ljud och bra hållbarhet.

Det är skönt att kunna plocka fram en gitarr som kanske inte använts på ett par månader och ändå känna och höra att strängarna fortfarande är fräscha!

Tack Elixir för detta!

Bra kompromiss
Anonym 02.04.2016
Jag har använt elixir på de flesta av mina gitarrer i många år och nästan alltid varit nöjd.
De är mycket bekväma att spela på och de håller mycket längre än "vanliga" strängar.
Med helt färska strängar kan jag uppleva att "vanliga" strängar ofta har lite mer "briljans" i tonen, men detta överskuggas helt av den långa livslängden, med bibehållen ton, som dessa strängar har. Rekommenderas starkt!

Mina favoriter
Anonym 05.12.2016
Gillar dom här strängarna för dom håller klangen bra, håller länge ( väldigt sällan strängbrott) och är fantastiskt sköna att spela på. Har provat många strängar i samma prisklass och över men faller alltid tillbaka på dessa. Elixirsträngar överlag håller utmärkt kvalite och ger ett bra och skönt "klingande" ljud. Mycket strängar för pengarna.

O
Grymt sköna
OcA666 17.05.2021
Håller länge, både ton och spänst. Har bara lyckats ha av en 010 sträng, annars har de hållit länge. Lite dyrare, men man sparar in det över tid då man inte behöver byta speciellt ofta. Håller stämning löjligt bra och känns "snabba" att spela på.